Článek
Klíčová aktivita Energie na Zemi byla dovršena tvorbou plakátů, které měly propagovat jednotlivé druhy energií. Důležité i zajímavé informace o větrné, vodní a tepelné energii se žáci dozvěděli především v rámci exkurzí do příslušných elektráren, jež byly součástí této aktivity.
Nejprve žáci navštívili větrné elektrárny v Horním Částkově a na Božím Daru, dále pak vodní dílo Horka, a do třetice se žáci podívali i do tepelné elektrárny Tisová. Při tvorbě plakátů žáci využili nejen poznatky získané na exkurzích, ale i informace vyhledané na internetu za použití mobilní učebny, která byla financovaná právě z prostředků tohoto grantu. Plakáty byly doplněny i obrazovým materiálem a fotkami pořízenými samotnými žáky při exkurzi.
Třídy 4. až 9. ročníku byly rozděleny na 2 skupiny z hlediska náročnosti zpracování zadaného úkolu. První skupinu tvořily nižší ročníky, IV. třída si vybrala vodní energii, V. třída větrnou a na VI. třídu zbyla nejtěžší možnost, a to vytvořit plakát k tepelné energii. Ve druhé skupině figurovaly opět všechny tři typy energií, sedmáci se výborně zhostili vodní energie, v VIII. třídě při výběru jedné z energií vyhrála na plné čáře větrná energie, a na nejstarší žáky školy vyšla tepelná energie.
Hotové plakáty prezentovaly třídy v rámci své skupiny, prezentaci doprovázela beseda o výhodách a nevýhodách jednotlivých druhů energie. Žáci se aktivně zapojovali do diskuse a podle jejich ohlasů, bylo patrné, že fandí zejména větrné energii, což potvrdili i výrobou pěkného modelu větrné elektrárny, který předvedli žáci osmého ročníku. Výrobou jednoduššího modelu větrné elektrárny se ovšem nenechali zahanbit ani žáci 5. ročníku.
„Žáci mají po exkurzích lepší přístup k výuce fyziky a zeměpisu, díky jasné představě o výrobě energie, všichni žáci mohli vidět, jak se elektřina vyrábí a jaké profese jsou nutné k zajištění chodu jednotlivých elektráren," uvedla Mgr. Ivana Pečenková, ředitelka ZŠ a MŠ Oloví.
Projekt touto aktivitou zdaleka nekončí, v průběhu dalších měsíců se žáci mohou těšit jak na inovativní výukové materiály, které jim připravují pedagogové, tak na akce v rámci dalších klíčových aktivit. Již nyní mohou žáci využívat moderní výukové pomůcky, které škola díky grantu mohla pro žáky pořídit.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem ČR, základní škole v Oloví umožnil díky finanční dotaci zapojit všechny žáky do zajímavých environmentálních aktivit, které by jinak škola nebyla schopna financovat.