Článek
To jsou ve stručnosti hlavní programové a rozvojové priority města Vodňany pro období následujících čtyř let.
Do spolufinancování jednotlivých projektů hodlá radnice v maximální možné míře zapojit veškeré dostupné národní a evropské dotační tituly. V oblasti projektů pro děti, sport, kulturu a sociální služby, předpokládá také využití příspěvků získávaných v rámci dlouhodobé spolupráce s Jadernou elektrárnou Temelín Skupiny ČEZ.
„Zcela jistě chceme pokračovat v budování dalších zařízení pro sport a volnočasové aktivity, dovybavit dětská hřiště jak přímo ve městě, tak i v ostatních místních částech, herními prvky. Samozřejmě budeme usilovat o to, aby i v budoucnu byly ze strany Jaderné elektrárny Temelín, respektive Skupiny ČEZ, podporovány některé projekty, které se budou týkat škol, školských zařízení a dětí všeobecně. Rádi bychom, kdyby se dostala případná podpora i projektům týkajících se zařízení pro seniory,“ uvedl starosta Vodňan Václav Heřman.
Za pomoci příspěvků ČEZ byly již ve Vodňanech osvětleny tři frekventované přechody pro chodce, vybudováno víceúčelové sportovní hřiště s umělým povrchem u Gymnázia a ZŠ Bavorovská, později rozšířeno o hřiště na plážový volejbal, nově vybudována či zrekonstruována dětská hřiště s novými bezpečnými herními prvky na sídlišti Škorna, na náměstí 5. května, za městským kulturním střediskem, v mateřských školách ve Výstavní a Smetanově ulici, v místních částech Čavyně, Radčice, Křtětice a Pražák. Zhruba milión korun dala Skupina ČEZ na pořízení čtyř schodišťových plošin, díky nimž se vodňanské gymnázium stalo bezbariérovým. „V řádu několika set tisíc korun se již pohybovala i podpora kulturních, sportovních a společenských akcí v rámci projektu Oranžový rok. Tou největší a nejviditelnější jsou tradiční Vodňanské rybářské dny,“ poznamenal starosta.
Největší novou investicí do školství by mělo být rozšíření ZŠ Bavorovská o odborné učebny a prostory školní družiny. V dopravě pak půjde především o rekonstrukci ulice Dr. Hajného a křižovatky šesti ulic U Zástavů na příjezdu do města od Českých Budějovic, Písku a týna nad Vltavou. „Řešením by zde byl kruhový objezd. Jde ale o silnici, která je vlastnictví Jihočeského kraje. Ačkoli bychom se na modernizaci této mimořádně komplikované křižovatky samozřejmě podíleli, má v tomto případě rozhodující slovo kraj,“ konstatoval místostarosta Vodňan Milan Kodádek.
Vedení města již zahájilo také jednání o centralizaci složek IZS a městské policie pod jednu střechu. „Také chceme řešit využití opuštěných budov po zaniklých textilních provozech Jolavy, Jitexu a Pošumavských pletáren. Naším cílem je vrátit tyto objekty zpět do života, nejlépe umístěním nových výrobních provozů, čímž by ve městě vznikla nová potřebná pracovní místa,“ zdůraznil Kodádek a připomněl, že ukončením výroby ve zmíněných textilních provozech přišlo ve Vodňanech v minulosti o práci téměř šest stovek lidí, převážně žen.