Hlavní obsah
Foto: Archiv Kurka racing

Vítězství v Admiral rally Vyškov patří Kurkovi

Milovníci rychlých vozů se v sobotu sjeli na Vyškovsko. Po roce se opět rozjela Admiral rally, zapsaná v motoristickém kalendáři v Poháru ČR v rally a v Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Vítězství si odvezla do Opavy posádka Kurka Müller s Mitsubishi Lancer Evo X R4.

Foto: Archiv Kurka racing
Vítězství v Admiral rally Vyškov patří Kurkovi

Protože rally má pouze statut pohárové soutěže a mistrovství historiků, přilákala na start 63 posádek, z nichž mnohé si teprve osahávaly případnou závodní kariéru. 

Letošní ročník nabídl trať dlouhou necelých 203 kilometrů, z toho 68,7 km v rychlostních zkouškách včetně zbrusu nové Kuchlovské. Po nedávné tragické události na Barum rally, kde závodní vůz usmrtil diváka, čekal pořadatele nelehký oříšek v podobě bezpečnosti tratě. „Bezpečnostní opatření jsou určitě větší než v minulosti, ale stejně jsme důrazně žádali diváky, aby dbali na pokyny pořadatelů a sledovali rally jen z bezpečných a vyhrazených míst," konstatoval ředitel rally Jaromír Palásek.

Na tratˇ se vydaly mimo osvědčených závodních koní jako jsou Mitsubishi Lancer Evo či Subaru také Škodovky, od Octavie přes Fabie S2000, Felicie a Favority až po stovky a tisícovky. Posádka Jiří Teska a Kateřina Tesková-Hajná z THK Motorsport předvedli divákům atraktivní podívanou na svého závodního Trabanta 601. "Mám rád zejména starší vozy, které jezdí historiky. Pohled na takovou Škodu 130 RS v plné palbě je prostě něco jedinečného. Vrací mě to do let, kdy jsem tyhle auta mechanikoval pro Emila Trinnera," zavzpomínal Dušan Jamnický, který se na rally přijel podívat ze Zlína.

Do cíle nakonec dorazilo 46 závodních strojů. Vítězství si z Vyškova odvezla posádka Tomáš Kurka, Jindřich Müller z opavského týmu Kurka racing s Mitsubishi Lancer Evo X R4. Druhá příčka patřila Václavu Mulačovi a Miloši Vágnerovi se Subaru Impreza STi a třetí skončili Jiří Kašpar a Daniel Kabourek z Kalmar Motorsportu se Škodou Octavia.

Z historie Admiral rally

První ročník Magnum rally navázal v roce 1992 na úspěšnou řadu automobilových soutěží v regionu Vyškov – především Rallye Haná, jejíchž 7 ročníků přineslo pořadatelům z Autoklubu Vyškov věhlas po celé republice. V sezóně 1989 se podařilo zorganizovat jeden ročník Rallye Vyškov, v roce 1990 ještě Rallye Ivanovice na Hané.

Po roční přestávce vznikl Rallye club Vyškov, jenž navázal při organizaci automobilové soutěže kontakt s firmou Magnum Vyškov, která se stala na dlouhých deset let hlavním partnerem při organizaci vyškovské soutěže. Zaběhlý název Magnum rally poté v roce 2002 vystřídalo označení Böttcher rally, s čímž souvisel počátek úspěšné spolupráce se společností Böttcher Systems.

Pod názvem Böttcher rally vyškovská soutěž prožila velmi úspěšné období, které trvalo až do roku 2008. Na počátku sezóny 2009, po machinacích s termínem ze strany Svazu rally, soutěž z kalendáře mistrovství ČR vypadla, aby po nenadálém zrušení prachatické rally zaujala uprázdněné místo v šampionátu.

Členové Hanáckého rally klubu Vyškov oprášili schéma tratí z loňského roku a během necelých dvou měsíců svůj závod připravili. Firmu Böttcher nahradil v logu soutěže nový sponzor Admiral, jehož prostorný areál otevřel pořadatelům nové možnosti v průmyslové zóně v Komořanech.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků