Hlavní obsah
Foto: Vladislav Chalupa

V Poděbradech řádil o víkendu „gang“

Je sobota, 10. srpna, 10 hodin a stovky návštěvníků i obyvatel Poděbrad se stali obětí činnosti gangu. Zpráva naštěstí nepatří do černé kroniky, neboť se nejednalo o gang lupičů, nýbrž o gang "hundrtí". Konal se totiž tradiční sraz nadšenců a přátel historických vozidel názvem Hundertgang 2013.

Foto: Vladislav Chalupa
V Poděbradech řádil o víkendu „gang“

Každoroční sraz, který pořádá místní Veteran Car Club Poděbrady v AČR přilákal nejenom účastníky z celé České republiky, ale i ze zahraničí. Jeho název, vychází z odvozeniny německého překladu číslovky sto (Die Hundert) a amerického gang (původně anglického - to go) označujícího v dnešní době převážně zločinecké skupiny.

Jak uvedl jeden z pořadatelů srazu: "V době, kdy tento název vznikal, dosahovaly běžně jezdící Škody 100 technického stavu potřebného pro provoz na pozemních komunikacích velice těžko. Jízda s takovýmto autem byla většinou na samé hranici zákona a jejich řidiči, neboli hundertisti, si při silničních kontrolách dopravní policie zažili nejednou perné chvilky. Zrezivělé a kouřící škodovky již většinou dávno dojezdily a na srazu jsou dnes k vidění samé zrenovované a pečlivě udržované kousky. Unikátní název srazu, označující jak typ vozu pro který je sraz určen, tak jeho účastníky, již ale zůstal." 

K vidění byly vozy značky Škoda 1000 MB (první škodovka s motorem vzadu), její nástupkyně Škoda 100 a 110 L, sportovní kupé Škoda 110 R, dodávkový automobil Škoda 1203, či již modernější Škody 105 a 120.

Třešničkami na dortu byla stará Škodou Oktavia, krásné kabriolety Škoda Felicia a závodní Škodou 130 RS. Od ukončení výroby těchto modelů uplynula již hezká řádka let a spatřit je na silnici v běžném provozu se stává již čím dál větší vzácností. I tak je má mnoho lidí stále spojené se zážitky z mladých let či dětství a zájem veřejnosti o více jak osmdesát vystavených aut byl opravdu veliký.

V poledne odstartovala automobilové orientační soutěž, která při plnění úkolů inspirovaných rally šedesátých a sedmdesátých let přivedla účastníky až na autodrom CzechRing do Hradce Králové. Zde proběhly tzv. jízdy pravidelnosti, kdy je snahou posádky zajet dvě kola za co nejpodobnější čas.

Na první pohled možná jednoduchý úkol, kdo si však něco takového někdy vyzkoušel, ví, o jakou záludnost se jedná, a o to více pak ocení výkony soutěžních posádek. Vždyť těm nejlepším se podařilo bez jakýchkoliv měřících pomůcek dosáhnout rozdílu času dvou kol lehce nad 4 vteřiny a s použitím ručně ovládané časomíry dokonce pod jednu vteřinu.

I přes noční návrat do Poděbrad, čekal v neděli účastníky srazu brzký budíček. Na programu byl totiž přesun na letiště do Chrášťan, sprinty na 400 m a jízdy zručnosti. Odpolední vyhlášení vítězů již proběhlo v poklidné atmosféře pod rádiovými anténami v poděbradském Golf clubu.  

Poděbrady si od tohoto gangu mohou zase na rok oddechnout, ale pořadatelé již začínají připravovat další ročník. Je tak dost možné, že příští rok se jeho obětí stanete i vy. 

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků