Hlavní obsah
Mediální cyklo vyjížďka. 7.5.2015. Forenzní identifikační značení syntetickou DNA. Městská policie Ostrava. Foto: Josef Zajíc

V Ostravě je již v provozu 225 kilometrů cyklostezek, plánují se další

Primátor města Ostravy Tomáš Macura spolu s tiskovou mluvčí magistrátu Andreou Vojkovskou pozvali ostravské novináře na projížďku po nových cyklotrasách v okolí řeky Ostravice, Odry a Lučiny. Start byl 7. května na Prokešově náměstí před Novou radnicí v Ostravě, cíl v okolí Slezskoostravského hradu.

Mediální cyklo vyjížďka. 7.5.2015. Forenzní identifikační značení syntetickou DNA. Městská policie Ostrava. Foto: Josef Zajíc
V Ostravě je již v provozu 225 kilometrů cyklostezek, plánují se další

Ještě před odjezdem měli zájemci možnost si nechat kolo označit Městskou policií Ostrava forenzním identifikačním značením - syntetickou DNA.

Garantem projektu forenzního značení v České republice je Jaromír Kolařík. „Označení na konkrétních několika místech konstrukce kola dává možnost bez problému případně odcizené kolo při kontrolách identifikovat a majiteli vrátit. Tuto naší službu by měli občané, vlastnící zvláště pak drahá kola, absolvovat. Předpokládáme, že mezi občany Ostravy může být zhruba 150 tisíc jízdních kol,” uvedl Kolařík.

S takto upravenými koly vyjelo ve čtvrtek několik novinářů na komentovanou projížďku po ostravských cyklostezkách podél řeky Ostravice, Odry a Lučiny pod vedením ostravského cyklokoordinátora Martina Krejčího.

„V Ostravě máme již 225 km cyklostezek, které kopíruji a propojují čtyři páteřní trasy okolo řek Odry, Opavy, Ostravice a Lučiny.  Před nedávnem byla zkolaudována a zprovozněna část cyklostezky od lávky přes řeku Ostravici v Hrabové až k nové lávce přes řeku Lučinu u Slezskoostravského hradu. Tím je zprovozněn úsek Ostrava - Frýdek- Místek,” informoval Martin Krejčí.

„Čerstvě je zkolaudován úsek v Ostravě-Přívoze, který navazuje u řeky Odry na projekt tras Odra - Morava - Dunaj, a tím se zprovozní cesta až do Antošovic a na druhou stranu do Proskovic,” dodal Krejčí.

Tým se zastavil po necelých šesti kilometrech v Hornickém muzeu v oblasti Landek Parku, kde je k vidění spousta přírodních, architektonických, geologických i archeologických zajímavostí.

Martin Krejčí novináře seznámil s dalšími navrženými trasami, které se budou postupně řešit. V budoucnu je záměr stavět cyklostezky betonové. Jsou dražší, ale více vydrží. Současné náklady na vybudování 1 km cyklostezky - vypracování projektu, vykoupení pozemků, položení povrchu, značení, můstky, lávky, přechody a další - jsou zhruba 7 miliónů korun. Krejčí rovněž informoval o zamýšlené akci směrované k žákům devátých tříd, aby jich co nejvíce mohlo do školy dojíždět na kole.

„Cyklistické trasy budujeme nejen pro potřeby turistiky a sportovního vyžití občanů, ale také chceme, aby co nejvíce lidí na kole dojíždělo do zaměstnání, do škol a tím částečně chránili životní prostředí,” konstatoval Krejčí.

Vyjížďka pokračovala podél řeky Odry k soutoku s řekou Ostravicí přes Koblov a zpět ke Komenského sadům. Tam skupina přejela na téměř novou cyklostezku na pravém břehu Ostravice až k Slezskoostravskému hradu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků