Hlavní obsah
Program "Do historie s Emilem Škodou" je inspirován slavnou industriální minulostí Plzně. Foto: Techmania Science Center

Techmania zve do historie s Emilem Škodou

Od poloviny listopadu si pro své návštěvníky a příznivce připravila plzeňská Techmania další novinku. Tentokrát zabrousí do industriální minulosti Plzně.

Program "Do historie s Emilem Škodou" je inspirován slavnou industriální minulostí Plzně. Foto: Techmania Science Center
Techmania zve do historie s Emilem Škodou

Program Do historie s Emilem Škodou je inspirován slavnou industriální minulostí Plzně a na příkladu celé řady statických i interaktivních exponátů nebo technických památek hravou formou představuje historii Škodových závodů.

"Od poloviny listopadu nabízíme zcela nový program, který zábavnou formou představí historii a vývoj regionální techniky tak, jak ji většina z nás nezná. Zhruba půlhodinový program provede až 24 návštěvníků najednou od počátků plzeňské Škodovky až do dnešních dnů a kromě základních faktů představí i zajímavé technické kuriozity," uvedl tiskový mluvčí plzeňské Techmanie Tomáš Moravec.

Program nazvaný Do historie s Emilem Škodou je koncepčně dílem zaměstnance Techmanie Erika Krejčího. Ten jen vystavěl jako originální příběh vyprávějící o historii regionální techniky na příkladu několika technických unikátů, jimiž se plzeňské science center pyšní: návštěvníci se tak seznámí např. s parním strojem MARX z roku 1909, v jehož osudu se věrně odrazily i politické dějiny 20. století.

Součástí programu je představení dvou lokomotiv, které jsou jedinými zástupci svého druhu: nejstarší elektrické lokomotivy vyrobené ve Škodovce, tzv. ŠKODA 2ELo z roku 1928, a první lokomotivy na světě s karoserií ze skelného laminátu, tedy ŠKODA 32E (rok 1963).

"Jakýmsi symbolem našeho výletu do historie techniky je Terka, tedy trolejbus ŠKODA 3Tr3 z roku 1947, v němž vždy celý program začne. Trolejbus je zajímavý nejen historicky či esteticky, ale také po technické stránce: návštěvníci budou moci nahlédnout i do jeho útrob a prohlédnout si dva historické zrekonstruované motory, které nepoháněly jednotlivé nápravy, ale vždy jednu stranu vozu," doplnil Moravec.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků