Hlavní obsah

Studenti si vyzkoušeli pozici manažerů

Novinky, Petr Kuba

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jak funguje soukromé podnikání, si mohou vyzkoušet studenti soukromé střední školy EDUCAnet České Budějovice ve hře na manažery. Jedná se o celostátní projekt s názvem Manažerská hra a pořádá ho partnerská škola z hlavního města.

Foto: Petr Kuba

Přednáška o marketingu na EDUCAnet České Budějovice

Článek

Studenti českobudějovické střední školy EDUCAnet se pravidelně účastní tzv. Manažerské hry. Jedná se o projekt pořádaný pražskou partnerskou školou, ve kterém týmy studentů teoreticky realizují svůj podnikatelský záměr.

Hra má v zásadě jednoduchá pravidla, ale ve skutečnosti se o nic snadného nejedná. Tým studentů musí přijít s originálním nápadem, např. na otevření netradiční kavárny, wellnes či čehokoli jiného, co se může prosadit na trhu. Samotný nápad je však jen úplným začátkem, přestože na něm celý projekt samozřejmě stojí.

Škola poté pozve odborníky z praxe na nejdůležitější aspekty takového podnikání. Většinou se jedná o experty přes právo, marketing a PR, personalisty či zkušené soukromé podnikatele, kteří studentům předají potřebné znalosti. Tento týden například škola pozvala opravdovou kapacitu - ing. Viktora Vojtka Ph.D., proděkana pro zahraniční vztahy a vedoucího Katedry obchodu a cestovního ruchu Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity.

Přednáška se týkala především marketingu, a vzhledem k tomu, že studenti na škole používají notebooky, byla vedena interaktivně. Studenti si vyzkoušeli tvorbu myšlenkových map na počítači, moderního efektivního způsobu tvorby poznámek, který uceluje myšlenky a úvahy. Poté měli možnost prostřednictvím počítačového simulátoru na příkladu nedávno proběhlé prezidentské volby nahlédnout pod pokličku tvorby kapaní a vlivu medií a sociálních sítí na veřejnost. Jejich využití pro marketing je totiž stěžejní. Po absolvování všech přednášek a seminářů se studenti pustí do samotného projektu.

Originální nápad je základem, celý projekt se však musí do detailů promyslet. Hodnotí se totiž jednak propracovanost, ale především proveditelnost takového projektu. Studenti tedy musí začít počátečním kapitálem a přes počet zaměstnanců, reklamu a další prvky byznysu promyslet a ucelit celý podnikatelský záměr tak, aby obstál v konkurenčním boji.

V rámci školského kola je vyhodnocen nejlepší projekt, ten je oceněn poukázkou na nákup literatury. Postupuje dále do celostátního kola, kde se utká s vítěznými projekty z ostatních škol sítě EDUCAnet o nejlepší podnikatelský záměr roku.

"Spojení učiva s praxí formou hry je hnacím motorem moderního vzdělávání, které se snažíme na naší škole realizovat," dodal jeden z poměrně mladého kolektivu vyučujících.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám