Hlavní obsah
Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy. Foto: Škoda Transportation

Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus. Získala další zahraniční zakázky

Plzeňská Škodovka v úterý 25. listopadu slavnostně představila čtrnáctitisící trolejbus, který vyrobila za celou dobu své historie.

Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy. Foto: Škoda Transportation
Škoda Electric vyrobila jubilejní 14 000. trolejbus. Získala další zahraniční zakázky

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem těchto ekologických vozidel. Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy.

„Je skvělé, že se nám podařilo vyrobit již 14 000 trolejbusů. Škodovka tak potvrzuje svojí světově významnou pozici, kterou si dokázala vydobýt za celou dobu své existence - kořeny výroby našich trolejbusů sahají hluboko do historie, do třicátých let minulého století. První zakázky přišly z Prahy, další z Plzně, a pak už se trolejbusy se značkou Škoda rozjely do celého světa,” uvedl Jaromír Šilhánek, generální ředitel společnosti Škoda Electric.

České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric také dva typy nových bateriových elektrobusů Škoda Perun a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus.

Škoda Electric získala v posledních měsících řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. V rámci konsorcia s polskou firmou Solaris získala Škodovka před několika týdny kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti. Navíc letos už uspěla také v Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů.

„Letošní výroba trolejbusů je opravdu rekordní. Daří se nám měsíčně vyrábět okolo 30 vozidel a kvůli tomu jsme nejen nabírali nové zaměstnance, ale také rozšířili náš závod v Plzni. Podařilo se nám navíc zakončit například dodávky pro pětici bulharských měst včetně Sofie a Burgasu a také úspěšně dodáváme do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy nebo španělského letoviska Castellon. Pro příští rok plánujeme vyrobit dalších zhruba 230 trolejbusů,” dodal Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků