Hlavní obsah

Škoda Electric uzavřela kontrakt na modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Electric uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu v USA. Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů korun a bude probíhat v letech 2015 a 2016.

Foto: Škoda Transportation

Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů korun a bude probíhat v letech 2015 a 2016.

Článek

Společnost navázala na svojí významnou dodávku trolejbusů z let 2004 až 2005, kdy společně s firmou Neoplan USA vyrobila tato vozidla pro Boston. Nyní zahájí jejich modernizaci, aby výrazně prodloužila jejich životnost.

Škoda Electric již v minulosti dodala do USA několik set dalších trolejbusů. Konkrétně se jednalo o dodávku 57 trolejbusů do Daytonu v letech 1995 - 1999 a 273 trolejbusů do San Francisca v letech 2001 - 2004. V letech 2001 - 2002 navíc Škoda Transportation dodala do USA deset tramvají do Portlandu a Tacomy.

„V Bostonu oceňují kvalitu a technickou úroveň našich výrobků. S provozem jsou velmi spokojeni, a proto se rozhodli vzhledem k výborným zkušenostem s trolejbusy Škoda prodloužit jejich životnost. Spojené státy jsou navíc perspektivní i pro další dodávky. Jedná je obrovský trh, a proto naskýtá  mnoho dalších zajímavých obchodních příležitostí. V současnosti například jednáme s místními partnery o projektech na elektrobusy,” uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Rekonstrukce vozidel bude probíhat v USA ve spolupráci s místní společností MMA, která bude mít na starost mechanickou část modernizace vozu, konstrukce a interiéru. Na samotné modernizaci se bude pracovat v sídle MMA v nejsevernější části USA v městě Limestone ve státě Maine. Přímo v Bostonu se pak bude odehrávat úvodní a závěrečné testování a samozřejmě přejímka vozidel.

Škoda modernizuje část týkající se elektrické výzbroje. Půjde především o upgrade a kontrolu střešních kontejnerů, úpravu sběracího systému, kontrolu a kompletní testovaní celého vozidla a podporu modernizace dieselgenerátoru.

„Budeme mít také hlavní zodpovědnost za kompletní testování vozidel – například diagnostiku, jízdní a napěťové zkoušky, za podporu při modernizaci ohledně elektrické části a modernizaci některých komponentů,” doplnil Pavel Kuch, obchodní manažer Škody Electric.

Reklama

Výběr článků

Načítám