Hlavní obsah
V Příbrami je již problém s nedostatečnou kapacitou školek vyřešen. Foto: Tomáš Vašíček

Problém s nedostatkem míst ve školkách již Příbram netrápí

Velkým společenským i politickým tématem je stále nedostatečná kapacita mateřských škol v některých městech. S problémy se potýká například Jihlava, Brno, situaci museli narychlo řešit v Pardubicích a velmi nepříznivý je stav například v okresech Praha - západ, Praha - východ.

V Příbrami je již problém s nedostatečnou kapacitou školek vyřešen. Foto: Tomáš Vašíček
Problém s nedostatkem míst ve školkách již Příbram netrápí

"Jsem rád, že problém s nabízenou kapacitou mateřských škol se Příbrami netýká. Protože jsme ve vedení města věnovali této problematice pozornost a úsilí, podařilo se získat finanční prostředky a kapacitu přizpůsobit situaci," konstatoval příbramský radní Juraj Molnár.

A čísla jeho slova potvrzují. Například ve školním roce 2010/2011 nestačila kapacita míst ve školkách pro 12 dětí, které do školky nemohly nastoupit. O rok později byl převis žádostí ještě výraznější, nedostalo se na 126 dětí, a stejná situace byla i o rok později. "Na situaci jsme reagovali vybudováním nové školky v Žežické ulici a rázem můžeme plně uspokojit poptávku. Také letos v září nastoupí do školek všechny děti, které splňují zákonné podmínky, takže bude opět nulový převis," popsal situaci dále Molnár.

Shodou okolností se téma dostalo i na jednání Senátu, kde se projednával vládní návrh zákona o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině. Návrh se dlouze diskutoval, jelikož se probírala role samospráv při tvorbě a plánování kapacit škol a školek a také pravidla pro tzv. lesní školky. "V Příbrami jsme nezaspali a nepatříme tedy mezi mnoho měst po celé republice, která budou muset od ledna využívat nový dotační program pro rozšíření počtu míst ve školkách. Příbram si uměla poradit i pomocí vlastních finančních prostředků, ale mnohé obce a příměstské části v okolních okresech se potýkají s velkým nárůstem počtu obyvatel, na který nejsou schopny reagovat právě kvůli nedostatku financí, a to je problém, který musí řešit stát," doplnil senátor za příbramský obvod a bývalý příbramský starosta Josef Řihák (ČSSD).

Je nesporné, že předškolní vzdělávání má velký význam pro rozvoj osobnosti dítěte. Mateřské školy jsou dnes správně vnímány jako školy, tedy jako instituce především pedagogické, které pracují dle vlastních školních vzdělávacích programů. Hlavním záměrem je, aby dítě na konci svého předškolního období získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy k tomu, aby se mohlo aktivně vyrovnávat s přirozenou životní realitou, v níž vyrůstá a bude vyrůstat, a mohlo se dále příznivě rozvíjet a vzdělávat.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků