Hlavní obsah

Pojízdná prodejna plná Regionálních potravin objede Česko

Novinky, Vratislav Konečný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídka farmářských trhů, letních slavností i místních dožínek se o prázdninách rozšíří o nejlepší potraviny z našich regionů. Na čtyřicet oceněných výrobků bude k dostání ve speciální pojízdné prodejně s logem Regionální potravina

Foto: archiv Regionální potraviny
Článek

Turné po českých a moravských městech zahájí prodejna v pátek 5. července v Českých Budějovicích a zakončí 15. září na Zahradě Čech v Litoměřicích.  

Poctivé uzeniny, jogurty z minimlékáren, sýry od farmářů, sladké speciality, 100procentní mošty či piva z malých pivovarů a mnoho dalších výrobků nabídne prodejna během 32 celodenních zastávek v českých a moravských regionech. Naváže tak na loňské úspěšné putování, kdy se prodejna s  výrobky oceněnými značkou Regionální potravina těšila velké přízni zákazníků. 

„Cílem je oslovit co nejvíce spotřebitelů a informovat je o existenci značky. Ochutnávka jim dá jedinečnou možnost se přesvědčit, že značku Regionální potravina dostanou opravdu ty nejlepší potraviny z regionů,“ uvedla ředitelka odboru komunikace ministerstva zemědělství Eva Chaloupková.  

Pojízdná prodejna navazuje na trend farmářských trhů, kde se sortiment potravin z regionů běžně prodává.

Zákazníci díky nákupu přímo od výrobce vědí, odkud nakoupené potraviny pochází, jak se vyrábí a z jakých surovin. Mají záruku větší čerstvosti a mnohdy i lepší ceny než v maloobchodě. Oproti tehdejšímu sortimentu ale je nabídka několikanásobně větší a i jakostnější.

Vyšší ceny, lepší kvalita

Svou pojízdnou prodejnu mají mnohdy i sami farmáři. Například František Němec z Vysočiny, který získal značku Regionální potravina v roce 2012. S pojízdnou prodejnou Farmy rodiny Němcovy objíždí osm regionů a nabízí především mléčné výrobky z vlastní produkce.

„Dnešní farmáři nečekají na zákazníky, až k nim přijdou a nakoupí si přímo ze dvora. To funguje také, ale ne všichni na takový způsob nákupu mají čas.  Pojízdná prodejna je proto dobrým doplněním, můžu s ní oslovit jinou skupinu,“ vysvětlil František Němec.

Známé i v Praze a dalších velkých městech jsou prodejny s mléčnými a masnými výrobky. Ani víno není výjimkou. Ceny jsou vyšší, ale platí se za kvalitu. O příjezdu pojízdné prodejny s logem Regionální potravina do jednotlivých regionů budou informovat regionální rádia i inzerce v místních médiích.

Reklama

Výběr článků

Načítám