Hlavní obsah
Plzeňská firma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. Foto: Škoda Transportation

Plzeňská Škoda se bude podílet na výrobě trolejbusů pro Bolognu

Škoda Electric se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů do italského města Bologna. Hodnota kontraktu se pohybuje na úrovni zhruba 430 milionů korun.

Plzeňská firma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. Foto: Škoda Transportation
Plzeňská Škoda se bude podílet na výrobě trolejbusů pro Bolognu

Plzeňská firma vyrobí celkem 49 kusů elektrovýzbrojí a také zajistí kompletní montáž ve svém plzeňském podniku.

„Naše nabídka uspěla především kvůli velmi dobrým referencím trolejbusů Škoda po celé Evropě, ale i díky úspěšným zakázkám pro italský trh, jako jsou projekty trolejbusů pro Řím a Cagliari,” uvedl Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

V Plzni se uskuteční i testování a homologace. Závěrečné zkoušky proběhnou přímo na lince v Bologni. První vozidlo by mohlo začít sloužit v systému veřejné dopravy v Bologni zhruba počátkem roku 2015.

Jedná se o osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který bude vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. Škoda Electric bude dodavatelem kompletní trakční výzbroje trolejbusu včetně její montáže na vůz a jeho následného testování.

„V rámci tohoto projektu bude unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí naší dodávky,” doplnil manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy.

„Italský trh je z hlediska trolejbusů velmi zajímavý, celkem v patnácti městech tato vozidla slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky,” dodal Pavel Kuch.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků