Hlavní obsah

Ostravský krizový štáb přijal preventivní opatření

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vláda České republiky vyhlásila ve čtvrtek 12. března na 30 dnů nouzový stav, který slouží k ochraně obyvatelstva a prevenci nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARS-CoV-2. Vedení města Ostravy reaguje na dynamický vývoj situace, sleduje ji a řeší.

Foto: Josef Zajíc

Závěry z jednání Krizového štábu města Ostravy 13. 3.2020

Článek

V pátek 13. března se sešel Krizový štáb města Ostravy a také se konalo mimořádné zasedání Rady města Ostravy.

„Cílem jednání a rozhodnutí vedení města je aplikace závěrů a nařízení jak vlády, tak doporučení krizového štábu Moravskoslezského kaje. Chtěl bych připomenout, že smyslem žádného z opatření není šířit paniku, ale naopak učinit preventivně takové opatření, abychom situaci v co nejkratší době a nejlepším možným způsobem zvládli,” uvedl primátor Tomáš Macura.

Výstupy z jednání:

Uzavření městských informačních center provozovaných společnosti Černá louka. Uzavřeno je Ostravské muzeum, galerie PLATO a Knihovna města Ostravy.

V ostravské zoo zůstává areál otevřen, ale jsou uzavřeny vnitřní pavilony a expozice. Budou přijata opatření k zamezení přímého kontaktu se zvířaty a hromadného většího počtu návštěvníků na jednom místě.

Provoz mateřských škol ve městě je v gesci městských obvodů, vedení města Ostravy jim však doporučuje zachovat provoz.

Město Ostrava je v průběžném kontaktu s Integrovaným záchranným systémem, městskými obvody, společnostmi a dalšími institucemi, monitoruje jejich potřeby a pomáhá se zajištěním zdravotnického materiálu a desinfekce pro všechny organizační složky města, které jsou v kontaktu s občany.

Od pondělí 16. března bude omezeno poskytování služeb magistrátu tam, kde dochází k největší koncentraci klientů.

Konkrétně se jedná: o středisko dopravně správních činností na ulici 30. dubna, živnostenský úřad v budově nové radnice a také oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů na Gorkého ulici, a to tak, že bude možné záležitosti vyřizovat pouze na základě předchozí registrace v objednávkovém systému: https://objednavky.ostrava.cz/eobs.

Do odvolání (minimálně do 15. dubna) jsou zrušeny mobilní služby, které jsou poskytovány výjezdem pracovníků magistrátu do bydliště klientů, konkrétně vyřizování cestovních dokladů a občanských průkazů.

S okamžitou platností jsou zakázány služební cesty zaměstnanců magistrátu mimo město a také převedení co největšího možného počtu zaměstnanců (odhadem 70 až 100 lidí) do režimu "home office".

Dále bude omezeno vykonávání praktických zkoušek v autoškolách pod dobu jednoho měsíce.

Pravidelné aktualizované informace jsou k dispozici na webových stránkách města: www.ostrava.cz.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám