Hlavní obsah

Oprava tramvajové trati na ulici 17. listopadu v Ostravě-Porubě vrcholí

Novinky, Josef Zajíc

Dopravní podnik Ostrava a. s. dokončuje opravu frekventovaného úseku tramvajové tratě na ulici 17. listopadu v Ostravě-Porubě. Stavební práce mají být ukončeny 19. srpna. Dle vyjádření vedení podniku opravená část tratě bude díky použití moderních technologií kvalitnější a především tišší.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 3.8.2018 Oprava tramvajové trati v Ostravě - Porubě na ulici 17. listopadu vrcholí.

Článek

Celková oprava úseku tramvajové trati v Ostravě-Porubě mezi zastávkami Vřesinská a Hlavní třída byla zahájena letošního 9. července. Oprava zahrnuje kompletní výměnu kolejnic, pražců, krytu tratě i štěrkového lože.

„Oprava byla naplánována na prázdninové měsíce, protože jsme si vědomi, že v těchto měsících způsobíme nezbytnými omezeními tramvajové a silniční dopravy těžkosti menšímu počtu obyvatel než jindy. Chápeme, že pro cestující je to komplikace, ale oprava byla již nezbytná. Věříme, že obyvatelé Ostravy-Poruby i cestující ocení především tišší provoz na opravené trati,” řekl Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku.

Podle vedení DPO zhotovitel prací, firma Strabag Rail, dodržela plánovaný harmonogram a provoz na trati byl po nezbytné výluce obnoven 22. července. Dokončení celé stavby se předpokládá 19. srpna. Od tohoto termínu bude komunikace opět sloužit tramvajové i silniční dopravě.

Při výluce bylo provedeno předem naplánované vytěžení staré konstrukce trati v délce 700 metrů a položení zcela nové trati. Přitom byly použity také antivibrační rohože, které snižují negativní účinky tramvajového provozu na okolí.

„Nová kolej byla urovnána a stabilizována podbíječkou do konečné výškové a směrové podoby. Neplánovaně muselo být vyřešeno i uložení krátkého kolejového úseku na mostě přes řeku Porubku, kde výška konstrukce mostu nedovolovala uložit kolej na pražce, jako na zbývající trati. Díky naším zkušenostem i zkušenostem zhotovitele se zde podařilo najít řešení, které neohrozilo termín ukončení výluky,” popsal technické řešení Martin Chovanec, ředitel technického úseku DPO.

„Uložení koleje na místě bude stabilizováno do finální podoby společně s dalšími dokončovacími pracemi, jako je oprava hran nástupišť, svaření kolejí a položení asfaltobetonového krytu tratě. Tyto činnosti by již neměly způsobit zdržení a provoz bude spuštěn ve stanoveném termínu,” dodal Martin Chovanec.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám