Hlavní obsah

Nemocnice Na Bulovce oživila Spidermana

Novinky, Martin Šalek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve dnech 27. a 28. listopadu se v Congres Hotelu Clarion Praha uskutečnil již 7. ročník mezinárodní odborné konference Efektivní nemocnice 2012 – Strategie nemocnic a zdravotních pojišťoven. Nechyběla zde ani pražská Nemocnice Na Bulovce s přednáškou o využití sociálních sítí.

Foto: Martin Šalek

Podle ředitele Zajíce totiž přichází doba, kdy se z pacientů stávají e-pacienti.

Článek

Konferenci pořádal HealthCare Institute. Za cíl měla porovnat si a sdílet zkušenosti ředitelů a vrcholových manažerů nemocnic a zdravotních pojišťoven v České republice, ukázat inspirující příklady, co se osvědčilo v řízení nemocnic a zdravotních pojišťoven. Jednotlivá témata byla podpořena i panelovou diskusí.

Mezi prezentujícími nechyběla ani pražská Nemocnice na Bulovce, která účastníkům na konkrétních příkladech chtěla ukázat, že komunikace s veřejností je nezbytná. Její efekt se násobí, je-li správně cílená a distribuovaná, tzn. nevynechá-li se žádný dostupný komunikační kanál, který se v dnešní době lidé naučili používat. Ředitel Nemocnice Na Bulovce MUDr. Petr Zajíc MBA si pro své vystoupení zvolil příznačný název Oživený Spiderman.

“Letos je padesáté výroční vydání prvního komiksu se Spidermanem, který se naučil produkovat a dokonale využívat sítě. A naše nemocnice patří mezi zdravotnická zařízení, která v celé republice asi nejkomplexněji také využívají sítě, v tomto případě však sociální,” řekl na úvod své přednášky Petr Zajíc a dodal: “Snažíme se totiž s veřejností komunikovat přirozeným a civilním způsobem, ale přitom atraktivní formou.” 

Podle ředitele Zajíce totiž přichází doba, kdy se z pacientů stávají e-pacienti. “Asi mnozí z vás slyšeli větu – nevěřím lékaři, který před sebou nemá počítač. A to je právě hlavní krédo zmiňovaných e-pacientů, u kterých musíme počítat s tím, že jsou aktivní, chtějí být partnery ve zdravotní péči a sami si vyhledávají informace. A naší povinností je jim tyto informace také v odpovídající formě poskytnout.” 

Jeho slova jasně dokazují i statistiky. V USA dnes vyhledává informace o zdraví přes 80 procent lidí, z toho 94 procent k tomu využívá facebook. V České republice internet pro hledání zdravotních informací užívá 44 procent obyvatel.

“Sám jsem při své stáži ve Spojených státech v Mayo Clinic zažil typického e-pacienta, který se svým lékařem s odvoláváním se na různé internetové zdroje řešil bradavici na plosce nohy a během půlhodinové debaty probrali všechny možné souvislosti a možnosti včetně nejnovějších výzkumů. To bylo ale v roce 1996 a nyní se s touto realitou setkáváme i u nás,” pokračoval dál Petr Zajíc.

Část o sociálních sítích uzavřel následujícím doporučením: “Co z toho pro nás vyplývá? Jednoduché pravidlo. Na Bulovce sociální sítě nevymetáme koštětem, ale chytáme do nich své “mouchy”. Sociální sítě jsou totiž vítaným pomocníkem v komunikaci nemocnice s pacientským světem. Ale samozřejmě nejen s ním.” 

Prezentace Nemocnice Na Bulovce pokračovala představením dalších možností, jak vytvářet obraz nemocnice coby živého organismu, coby organizace, která je připravena profesionálně pomoci a váží si svých pacientů. “Nemocnice funguje jako firma. Pokud nebude firma se svými klienty komunikovat a nebude se o ně starat, přijde o ně,” tvrdí ředitel Zajíc.

Celá prezentace Nemocnice Na Bulovce zde.

Reklama

Výběr článků

Načítám