Hlavní obsah
Foto: Václav Turek

Na Tříkrálovém koncertě v Písku požehnal přítomným plzeňský biskup

Již čtvrtý ročník multižánrového Tříkrálového koncertu v písecké Trojici letos osciloval barvitě od baroka po folk a akustický rock. Opět zde měla slovo poezie - písecký básník a textař Milan Princ tentokrát přednesl během večera několik básní Josefa Kainara. Mezi posluchači byl i biskup F. Štojdl.

Foto: Václav Turek
Na Tříkrálovém koncertě v Písku požehnal přítomným plzeňský biskup

Úvodní půlhodinový blok patřil mimořádně talentovanému varhaníkovi Aleši Noskovi, muzikantovi, který byť měl nastartovanou dráhu automechanika, sám došel osvícení, že jeho posláním je využít daru mu danému, a po studiu na konzervatoři i Hudební fakultě Akademie Múzických Umění v Praze následovalo roku 2014 absolutorium na Hochschule für Katholische Kirchenmusik v Regensburgu, kde získal titul Master of Music. Tento interpret si pro písecký koncert vybral skladby především z díla barokního mistra J. S. Bacha, zazněl i A. Vivaldi.

Bachem začalo i vystoupení rodinného dua vyhledávaného profesionála, multiinstrumentalisty a aranžéra Michala Pavlíka a jeho dvanáctiletého syna Mikeše, a to v podání pro dvě violoncella. Jak Pavlík starší uvedl, ve světové premiéře zde následně zazněla i jím pro dvě violoncella upravená podoba skladby Boureé, jejímž autorem byl William Henry Squire (1871 – 1963), novější "klasiku" reprezentovala uchu lahodící Eleanor Rigby od Beatles. Pavlík zahrál rovněž při doprovodu syna na klavír, set této mimořádné dvojice zakončil rozverný dudácký popěvek.

Mladý Mikeš Pavlík zaujal posluchače perfektním cítěním a rytmem, a neskrytě i nečekaným bravurním zvládnutím většiny materiálu bez nutnosti hledat oporu v notách.

Křehkou folkovou polohu nabídl ve vlastních skladbách příbramský písničkář Petr Vašina, zpěvák, kytarista, hráč na foukací harmoniku a příčnou flétnu. Ten již v Trojici vystoupil jak na jednom z netradičních tříkrálových koncertů, tak na společném večeru s Janem Spáleným. Spolu s ním na pódiu, tedy oltářním prostoru pod varhanami, na které hrával jejich dřívější majitel, cestovatel Jiří Hanzelka (více o jejich historii ZDE), se objevila zpěvačka a kytaristka Míša Mádlová.

Několik vstupů měl písecký básník a textař Milan Princ, který ovšem, ač mající za sebou spoustu tvůrčí činnosti, si pro tento večer vybral českého básníka a milovníka blues a jazzu Josefa Kainara.

Plzeňský biskup Církve československé husitské Filip Štojdl, návštěvník koncertu a přítel některých z účinkujících, spolu s bratrem Martinem Gruberem požehnal nejen přítomným, ale rovněž právě dokončenému albu kapely 2 Generations "Věčný poutník". Tento finální, rovněž plně autorský blok, oproti předešlým třem ročníkům zazněl v akustické poloze, prosté silného zvuku a divokých kytarových sól, nechyběl stálý host Břetislav Bakala, stejně jako u této kapely nezbytná působivá dvojitá projekce. V několika skladbách se zapojil improvizací Petr Vašina na flétnu, v závěrečné skladbě spolu s Míšou Mádlovou ji též obohatili vokály, a o varhanní intro se postaral Aleš Nosek.

Koncert, uskutečněný v koncertní síni Trojice, pořádalo CKMěstaPísku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků