Hlavní obsah

Na kampaň k registraci poplatku za svoz odpadu zareagovalo v Plzni 80 procent vlastníků

Novinky, Alena Lochmannová

Téměř 15 tisíc přihlášek k poplatku za komunální odpad zaevidoval v termínu od 1. června do 31. července Magistrát města Plzně, jde odhadem o 80 procent majitelů nemovitostí a společenství vlastníků jednotek.

Foto: Alena Lochmannová

Téměř 15 tisíc přihlášek k poplatku za komunální odpad zaevidoval v termínu od 1. června do 31. července Magistrát města Plzně.

Článek

Ty, kteří dosud svou povinnost danu vyhláškou nesplnili, město vyzývá, aby zareagovali. Úřad bude během srpna k opozdilcům tolerantní, později však zváží uložení sankcí dle daňového řádu. Nový systém nakládání s odpadem startuje v Plzni 1. září, na starost ho bude mít městská svozová firma Čistá Plzeň.

„Zajištění svozu a likvidace komunálního odpadu patří mezi povinnosti města a já jsem rád, že adresná kampaň měla takovou odezvu. Věřím, že nový systém bude znamenat pro Plzeňany nejen finanční úsporu, ale že i viditelně zvýší čistotu ve městě,” uvedl primátor města Martin Zrzavecký. Ročně vyprodukuje 170 tisíc Plzeňanů přibližně 35 tisíc tun odpadu.

Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře, jenž má spuštění nového systému svozu odpadu ve své gesci, je číslo zaregistrovaných velmi dobré až výborné.

„Samozřejmě nemůžeme čekat, že přijde všech 100 procent majitelů nemovitostí určených k bydlení, neboť někteří žijí prokazatelně jinde a dům nebo byt neužívají, neprodukují tam odpad. Nicméně ti, kteří dosud nereagovali, by tak měli učinit co nejdříve,” vyzval.

Cílem města je zajistit potřebné údaje od všech vlastníků nemovitostí, díky tomu bude moci Čistá Plzeň detailně naplánovat trasy svozu odpadu i rozmístění popelnic. Platí, že čím více vlastníků přijde, tím bezchybněji se systém rozjede.

„V 90 procentech případů lidé využili vratitelnou obálku a formuláře nám poslaly poštou,” uvedla Taťána Vítová z Ekonomického úřadu Magistrátu města Plzně, který registrace provádí. Nápor byl rozložen rovnoměrně do obou měsíců kampaně. Registrace ukázala, že majitelé rodinných domů mají největší zájem o 120 litrové sběrné nádoby se svozem jednou za 14 dní, ty tvoří 52 procent. Na sídlištích zůstává poptávka standardně o kontejnery s objemem 1100 litrů.

„Je nutné zdůraznit, že lidé si mohou četnost svozu i objem nebo počet požadovaných nádob kdykoliv v budoucnu změnit. Dojdou-li k rozhodnutí, že chtějí něco jinak, mohou se dostavit na Magistrát města Plzně, Škroupova 5, kancelář číslo 1, či zaslat změnový formulář poštou,” vysvětila Taťána Vítová.

Od 1. srpna se mění počet i umístění kontaktních míst, kam se mohou dosud nezaregistrovaní vlastníci nemovitostí obrátit. K dispozici jim bude Zákaznické centrum společnosti Čistá Plzeň na adrese Edvarda Beneše 430/23 v lokalitě Bory a dále Magistrát města Plzně na adrese Škroupova 5 v centru města.  

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám