Hlavní obsah

Mladoboleslavské základní školy uplatňují nové způsoby výuky

Novinky, Redakce Novinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stejně tak jako všechny základní školy v zemi, i ty mladoboleslavské jsou z nařízení vlády již téměř dva měsíce uzavřené. Učitelé byli nuceni ze dne na den změnit způsob výuky - snaží se své žáky vzdělávat na dálku či jinými způsoby, které vládní usnesení povolují.

Foto: Magistrát města Mladá Boleslav

Výuka na 8. ZŠ v Mladé Boleslavi.

Článek

Nejčastějšími metodami jsou výuka přes Skype, e-mail, tematická videa a online kvizy z různých učitelských portálů. Vznikly také projekty jako učení v pyžamu, čtení pod peřinou a tak dále.

Rodiče se stali nezbytnou součástí výuky a plnohodnotnými partnery učitelů, učitelé poskytují asistenci také online či při osobních schůzkách jeden na jednoho v určené dny v týdnu.

Některé mladoboleslavské školy, mezi nimi například i Osmička, zvolily v některých třídách již v první části karantény, kdy se mohli scházet jen 2 lidé, výuku v parku jeden na jednoho. Pomocí praporků, cedulek či plyšových a živých zvířátek probíhala výuka od 8. hodin ráno až někdy do 16. hodiny odpolední.

„I v této náročné době je pro nás zásadní udržet vysoký standard výuky a umožnit dětem se nadále vzdělávat a rozvíjet. Díky vysokému nasazení a ochotě pedagogů a vedení jednotlivých škol můžeme říci, že situaci úspěšně zvládáme. Pro mě jako rodiče je toto unikátní možnost, jak si na vlastní kůži si vyzkoušet, jaké je to učit. I díky této zkušenosti patří učitelům můj obdiv,” uvedl náměstek primátora Daniel Marek.

Na 3. základní škole využívají učitelé hojně možnost vyučovat děti přes skype, třídy jsou pro snadnější komunikaci rozděleny do menších skupin, například zástupkyně ředitelky Jitka Kendíková takto vyučuje matematiku ve skupinkách po 15 dětech.

„Tento způsob výuky mi problém nečiní. Vnímám jako velmi pozitivní, že jsem s dětmi v pravidelném kontaktu - můžeme si popovídat i o dalších věcech - jak se jim daří, zda zvládají současnou situaci, v čem potřebují pomoci a co jim třeba nevyhovuje. Určitě si myslím, že mě to posunulo dál a i vztah s dětmi se dostal na trošku jinou úroveň než jen při běžných hodinách ve škole,” uvedla Jitka Kendíková.

Přestože je osobní kontakt žáků mezi sebou nyní přerušen, důležitým tématem boleslavského školství také zůstává i primární prevence. Chystají se setkání metodiků prevence a školních psychologů, a opět se budou věnovat tématům jako je kyberšikana, adiktologie a dalším, které s sebou dlouhá nepřítomnost ve škole zcela jistě přinese.

„Naším cílem je apelovat na školy, aby dlouho budovaný systém primární prevence nebyl přerušen na úkor úspor či snahy dohnat výuku,” dodal náměstek Marek.

Reklama

Výběr článků

Načítám