Hlavní obsah

Marco Salvadori ztvární hlavní roli v brněnském nastudování muzikálu Horečka sobotní noci

Novinky, Robert Rohál

Koncem sedmdesátých let filmový hit, v poslední době úspěšný divadelní muzikál. To je Horečka sobotní noci, která bude mít 20. ledna premiéru v Městském divadle Brno. V režii Stanislava Moši se v postavě Tonyno Manera představí mladý člen souboru Marco Salvadori.

Foto: archiv Marco Salvadori

Představitel Tonyho Manera Marco Salvadori během fotografování.

Článek

Máte před premiérou muzikálu Horečka sobotní noci. Jak to jde a co všechno do role Tonyno Manera, kterou alternujete s Kristianem Pekarem, dáváte sám za sebe?

Horečka sobotní noci je především tanečně velmi náročný kus. A choreografie potřebují dostatek času a opakování na jevišti pro zažití. Na jeviště se dostaneme právě nyní, v tzv. generálkovém týdnu, teprve tam budeme schopni říct, jak to jde a kolik dávám sám ze sebe do role Tonyho Manera. Jsme zatím v procesu pilné tvorby, snažím se samozřejmě do role dát vše ze sebe, ale v divadle je výsledek vždy nejistý. Avšak věřím, že vše opadnejak má a naši diváci budou spokojení.  

Kolikrát jste viděl americký film s Johnem Travoltou, podle něhož vznikl divadelní muzikál - a viděl jste i pražské nastudování?

Film jsem poprvé viděl přibližně v šestnácti letech a musím se přiznat, že se mi moc nelíbil. Travolta je v něm sice úžasný a atmosféra diskoték na vás dýchá ve všech hudebních podkresech legendárních Bee Gees, ale přesto mi tam něco scházelo. Nicméně jako přípravu na proces tvorby muzikálu v Městském divadle Brno jsem samozřejmě film zhlédnul ještě několikrát. Pražské nastudování jsem bohužel neviděl, ale zato jsem se byl podívat na zpracování tohoto díla ve švýcarském Walenstadtu pod taktovkou pana Stanislava Moši.

Jste i v civilu „králem diskoték“?

Na diskotéce jsem naposledy byl tak před třemi lety a moc jsem se nebavil. Když má člověk dostatek tance a vybití energie v práci, nebo při jiných aktivitách, nemyslím si, že by měl náladu ještě obrážet taneční parket na diskotéce. Do společnosti samozřejmě chodím rád, ale musí být především čas a nálada.

Role Tonyno se asi diametrálně liší od jiné hlavní postavy, kterou jste ztvárnil v muzikálu Chaplin…

Nemyslím si, že by se tihle dva hrdinové diametrálně lišili. V rámci divadelní inscenace zastávají velmi podobnou roli, oba si jdou tvrdě za svými cíli a pro své sny jsou ochotní obětovat cokoliv. Samozřejmě že Chaplin je reálná postava z naprosto odlišného prostředí, než fiktivní prodavač barev a tanečník Tony Manero, ale například chůzi mají oba naprosto specifickou.

Pro role Tonyno máte asi ideální dispozice už jenom díky tomu, že odmala tančíte…

Tančím odmala, to je pravda. Dělal jsem dlouhé roky společenské tance v Kroměříži a v tanci jsem pokračoval i na JAMU a samozřejmě i v divadle. Nejde ale jenom o tanec, tento kus je muzikál, což znamená, že člověk musí být kvalitní i ve zpěvu a především v herectví. Tudíž, jestli mám ideální dispozice pro ztvárnění této role, musí posoudit ostatní. Především pan režisér Stanislav Moša a naši věrní diváci.

Reklama

Výběr článků

Načítám