Hlavní obsah

Jak nalákat mladé lidi na technické obory? V Přerově se to daří

Novinky, Radim Kašpar

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rok 2013 je na Střední škole technické v Přerově ve znamení kampaně na podporu technických oborů. Škola láká nejen na nejmodernější ICT techniku, iPady, nové technologie či software. Kromě toho sází na zajímavou reklamu, poutavé vizuály a moderní komunikaci.

Foto: SŠT Přerov

Studentka optiky

Článek

Střední škola technická v Přerově se již od počátku roku 2012 snaží popularizovat výuku technických oborů. Propagace probíhá v rámci projektu Inovace technického vzdělávání na SŠT Přerov, reg. č. CZ.1.07/1.1.26/01.0023. Cílem projektu je inovace výuky, motivace potenciálních žáků a propagace technického vzdělávání. V rámci projektu byly vytvořeny například inovativní výukové pomůcky (textové učební materiály, prezentace, výuková DVD) a speciální výukový software pro tablety.

Střední škola technická v Přerově je škola s dlouhou tradicí, kvalitní výukou a moderním prostředím. Vyučují se zde technické obory - mechanik seřizovač, mechatronik, obráběč kovů, optik, zedník, tesař, malíř, klempíř, instalatér, zámečník nebo automechanik. Právě tyto obory mají vysoké uplatnění na trhu práce a je potřeba je mezi potenciální studenty zatraktivnit.

Pro potenciální uchazeče o studium byly po celé období projektu – tedy od února 2012, vytvářeny nejrůznější aktivity. Propagaci byla věnována velká pozornost. Proběhla propagační kampaň v rádiu Haná. Posluchači mohli slyšet originální spoty, které je lákaly ke studiu technických oborů. V regionálním i krajském tisku čtenáři pravidelně objevovali aktuální informace, příběhy z úst absolventů i poutavé vizuály.

Snad nejpopulárnější se staly tematicky zaměřené eventy. Na těchto tematicky zaměřených akcích měly velký úspěch zejména praktické ukázky nejrůznějších technických vychytávek, například roboti od mechatroniků, čištění brýlí pomocí ultrazvukových vln a mnoho dalších. Pro mládež byly vytvořeny také atraktivní propagační materiály.

Motivovat nejmladší generaci pro studium technických oborů je v současné době stále složitější. Počet žáků na základních školách ubývá a nedostatečná podpora technického vzdělávání se často podepisuje i na množství budoucích techniků na školách. Tento stav se v dlouhodobém měřítku negativně odráží také na celorepublikovém stavu průmyslových a technických odvětví. Školy se proto stále více snaží hledat motivační prvky, které by žákům ukázaly klady a perspektivy technického vzdělávání. Ke zlepšení situace přispívá třeba právě tento projekt. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám