Hlavní obsah

Hodonínská průmyslovka je úspěšná i v mezinárodním měřítku

Novinky, Jana Slováková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

eTwinningový projekt hodonínské průmyslovky byl zařazen mezi zajímavé projekty, které byly realizovány v rámci odborných škol v ČR. Mimo to získal také řadu ocenění: Certifikát kvality, Evropský certifikát kvality, Národní cena eTwinning, Evropská cena eTwinning.

Foto: archiv SŠPU

etwinningový projekt hodonínské průmyslovky získal řadu ocenění:Evropský certifikát kvality, Národní cena eTwinning, Evropská cena eTwinning

Článek

Jak funguje eTwinning na hodonínské průmyslovce? Jedná se o součást dlouhodobé spolupráce trvající od roku 2010 až dosud, jejímž jednotícím prvkem je malá blecha Pek, která mluví mnoha jazyky a putuje po světě, kde zažívá různá dobrodružství.

Příběhy obsahují vzdělávací i zábavné prvky. V posledních dvou letech se slavná malá blecha Pek rozhodla cestovat v Babylónu, kde objevovala a učila se jazyky partnerů, kteří byli do projektu zapojeni.

Blechu čekaly nové výzvy, nové příběhy, nová dobrodružství a noví kamarádi. Žáci z Portugalska, Španělska, České republiky, Řecka, Itálie a Francie pracovali v mezinárodních týmech a vytvářeli různé aktivity.

Žáci například ve skupinách vytvořili hry pro výuku francouzštiny, portugalštiny, řečtiny, italštiny, španělštiny a češtiny pro ostatní účastníky projektu. Na oslavu Evropského roku kulturního dědictví 2018 sdíleli kulturní dědictví svých zemí, hlasovali o deset nejpopulárnějších památek a poté společně vytvořili vlastní nahrávky s důležitými informacemi o nich.

Studenti během projektu komunikovali přes fórum, vymýšleli různé typy her, nahrávali rozhovory, písně apod. Vytvořili společné video s informacemi o památkách, a také superhrdinu, který měl řešit problémy, o nichž mluvilo několik týmů v rozhlasových programech pro „Rádio Babel“.

Díky projektu byli žáci přirozeně motivováni objevovat evropské kulturní dědictví a význam jeho zachování a předávání dalším generacím. Dozvěděli se mnohé nejen o památkách a zajímavých místech v Evropě, ale také o jazycích a ústních tradicích zúčastněných zemí. Projekt je součástí cílů školy otevřít školu Evropě a zvýšit počet žáků, kteří se účastní evropských projektů.

Vše probíhá samozřejmě v angličtině, kterou na hodonínské střední škole vyučuje Ludmila Kosíková, jež je hlavní koordinátorkou projektu.

V čem jsou projekty odborných škol specifické? „Tento konkrétní projekt stanovuje důležité cíle: zabývá se ekologickým tématem zpracováním a využitím odpadu, změnou klimatu apod. Díky projektu byli žáci také přirozeně tlačeni prozkoumávat, objevovat evropské kulturní dědictví a význam jeho zachování a předávání dalším generacím. Dozvěděli se nejen o památkách a místech zájmu v Evropě, ale také jazycích a ústních tradicích zúčastněných zemí. Tento projekt umožňuje žákům, kteří nemohou fyzicky cestovat, aby cestovali alespoň virtuálně,” uvedla Ludmila Kosíková

Jak ovlivnilo zapojení do projektů eTwinning žáky a jejich motivaci k učení? „Projekt umožňuje žákům i učitelům pracovat jinak. Vnesl mezinárodní rozměr do našich hodin, umožnil žákům zlepšovat se nejenom v anglickém jazyce, ale také v oblasti IT, a to přirozenou a zábavnou formou. Žáci získali sebevědomí a byli hrdí na svou práci. Mohli tak objevovat řeč našich partnerů a naslouchat jí. Přímý kontakt a inovativní práce s účastníky projektu zvýšila jejich motivaci. To posílilo naše partnerství a přátelství,” dodala mladá angličtinářka.

Reklama

Výběr článků

Načítám