Hlavní obsah
Estetizace před Hlavním nádražím Ostrava: Minulost: Foto: Josef Zajíc

Estetizace přednádražního prostoru Hlavního nádraží je v plném proudu

Estetizace přednádražního prostoru Hlavního nádraží v Ostravě byla dle plánů zahájena 22. února 2013, kdy byly započaty práce ke kompletní změně vzhledu před budovou Hlavního nádraží v Ostravě.

Estetizace před Hlavním nádražím Ostrava: Minulost: Foto: Josef Zajíc
Estetizace přednádražního prostoru Hlavního nádraží je v plném proudu

Občané, kteří přijíždí vlakem na Hlavní nádraží v Ostravě, mohou být překvapeni, že se při odchodu z přepravní haly dostanou do situace, že jsou mírně omezování při příchodu k tramvajovým zastávkám a že trolejbusová doprava z tohoto místa zmizela dočasně vůbec a je nahrazena autobusy.

V přednádražním prostoru Hlavního nádraží se totiž staví. Probíhá Estetizace přednádražního prostoru města Ostravy. Cílem kompletní přestavby je zajištění příjemného příchodu k Hlavnímu nádraží a také, aby návštěvník přijíždějící do Ostravy měl po odchodu z přepravní haly zajištěn estetický vzhled prostoru a kompletní informační servis o tom, jak se dostat dále do středu města Ostravy.

Podle místostarosty Městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz pana Dalibora Mouky bude zajištěno funkční propojení jednotlivých druhů veřejné dopravy a přibude nová točna pro dálkové autobusy. Bude vybudována rampa pro bezbariérový přístup na nádraží, dispečink se zázemím pro řidiče a objekt s občerstvením a veřejnými toaletami.

"Rozšíříme trolejbusovou smyčku tím, že zvětšíme poloměr oblouku a změníme tvar a velikost středového ostrůvku. Upravíme i kašnu. Bude zakomponována pod dominantní středové okruží přístřešku před výpravní budovou," konstatoval Mouka. "V současné době je na parkovišti před nádražím 50 stání, které rozšíříme na 93. Vytvořeno bude propojení mezi ulicí Nádražní a Wattovou. V rámci celkové estetizace dojde k úpravě zeleně, a to z hlediska estetických i pěstebních důvodů. Nově budou vysázeny dřeviny i na parkovišti podél budovy policie a na odlehlejším parkovišti na ulici Wattová," dodal.

Náklady na projekt " Estetizace přednádražního prostoru" budou činit okolo 71 miliónů korun včetně DPH. Dotace z EU bude něco přes 80 % z celkových nákladů. Zbytek bude dokryt z prostředků Městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz a Magistrátu města Ostravy. Stavbu provádí společnost OHL ŽS, a.s.

V rámci stavebních prací před Hlavním nádražím Ostrava je vyloučen provoz na trolejbusové smyčce Hlavní nádraží. Trasy linek 101 a 108 jsou spojeny do jedné trasy: "Michálkovice - ZOO - Vozovna trolejbusů - Sídliště Muglinov - Husův sad - Sokola Tůmy." Linka č. 102 je plně nahrazena autobusy. Zastaven je provoz linky č. 109. Původní výstupní zastávka trolejbusů a autobusů je z prostor Hlavního nádraží přemístěna na Nádražní ulici a vstupní k domu č. p. 197 před křižovatkou s ulicí Jirskou. Podrobnosti najdete na www.dpo.cz

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků