Článek
O vážné nehodě na tomtéž přejezdu jsme informovali rovněž 7. února, kdy zde lokomotiva rychlíku Chomutovka doslova ustřelila přívěsný vozík se stavebním materiálem, který byl zapřažen za osobní vůz Škoda Favorit. Nedočkavý řidič tehdy nehodu až na jedno velké leknutí přežil.
Takové štěstí o dva týdny později neměl sedmaosmdesátiletý důchodce, který doslova zkřížil cestu lokomotivě známého evropského expresu EC172 Vindobona, který již dlouhá léta každodenně pendluje přes Brno a Prahu mezi rakouským Villachem a severoněmeckým Hamburkem.
„Střet nastal patnáct minut po odjezdu expresu ze stanice Praha-Holešovice, přesně v 14.45 hodin“, konstatoval Martin Drápal, tiskový mluvčí Drážní inspekce.
„Závory na přejezdu P2397 byly spuštěny a výstražné zařízení bylo v činnosti," uvedl tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Upozornil, že například vlak, jedoucí rychlostí 60 km za hodinu, urazí za sekundu 17 metrů.
„V rámci možností jsme v těchto velmi frekventovaných časech operativně nasadili alespoň náhradní autobusovou dopravu, naštěstí se po uplynutí přibližně jedné hodiny podařilo pro osobní dopravu uvolnit druhou kolej," informoval tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
„Okolnosti úmrtí muže ročníku 1934, jež v důsledku zachycení lokomotivou na přejezdu Roztoky-Žalov utrpěl zranění neslučitelná se životem, šetří dopravní policisté ve spolupráci s Drážní inspekcí. U zemřelého muže byla nařízena zdravotně bezpečnostní pitva,“ sdělila policejní tisková mluvčí Prahy-venkov Štěpánka Zatloukalová.
Následky tragické nehody na přejezdu v Žalově likvidovali příslušníci Hasičského záchranného sboru Správy železniční dopravní cesty z požární stanice v Kralupech nad Vltavou.