Hlavní obsah

Divadlo v Řeznické odehraje benefici po povodní postiženou obec Putim

Novinky, Robert Rohál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pražské Divadlo v Řeznické se v nelehké povodňové situaci rozhodlo pomoci obci Putimi, vesnici ležící v jižních Čechách na pravém břehu řeky Blanice. V pondělí 24. června od 19.30 hodin odehraje benefiční představení Zlomatka, které s úspěchem uvádí od roku 2006.

Foto: archiv Divadlo v Řeznické

Jan Zadražil, který alternuje s Radkem Valentou, a Jitka Smutná v inscenaci Zlomatka.

Článek

V provokativní tragikomedii z pera italského dramatika Maria Geraldiho se vše točí kolem coming out mladého muže, jehož matka podnikne neuvěřitelnou terapii, na jejímž konci má být uzdravení jejího syna z homosexuality. Působivá hra s překvapivým koncem je uváděna v překladu Mariny Feltlové, v režii Petra Gábora hrají Jitka Smutná, Radek Valenta, Tereza Nekudová a Ivan Koreček.

Cena vstupenky na tuto akci je minimálně 300 Kč, v případě zájmu o přispění vyšší částky, bude na pokladně divadla od pondělí 10. června k dispozici kasička, do které lidé mohou přispět libovolnou částkou. Po představení bude ještě následovat hudební recitál herců.

Výtěžek ze vstupného Divadlo v Řeznické věnuje po skončení představení zástupci obce Putimi. Vstupenky budou k zakoupení od 10. června na pokladně divadla. Vzhledem k omezené kapacitě sálu, divadlo doporučuje včasnou rezervaci či zakoupení vstupenek.

Mario Gelardi, neapolský dramatik, filmový scénárista a režisér, s jehož tvorbou se české publikum setkává poprvé, patří ve své zemi nejen k nejlepším, ale také k nejangažovanějším autorům, a je nositelem mnoha divadelních cen.

Tématu menšin se sice věnuje celá řada různých kulturních, společenských i politických aktivit, ale získat body na konjunkturálním tématu či opravdu, do hloubky tento problém prožívat a zkoumat, navíc bez masky sentimentality, povrchní líbivosti, to už vyžaduje kus velké odvahy.

Mario Gelardi se ožehavým tématům nevyhýbá, ať už se jedná o politickou korupci, mafiánské přestřelky za bílého dne, či podivnou smrt režiséra Passoliniho, všechny tyto náměty zpracovává s velikou otevřeností, bez ohledu na to, čí kruhy naruší.

Reklama

Výběr článků

Načítám