Hlavní obsah

Dana Vlková začínala jako malá v Bambini di Praga, kariéru zahájila v dívčím sboru Jezinky

Novinky, Robert Rohál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Pětatřicet let tvoří polovinu pěveckého dua Kamelie zpěvačka Dana Vlková. Dnes už málokdo ví, že před založením Kamelií zpívala v dívčím sboru Jezinky a později v souboru Josefa Laufera. A stejně jako Hana Buštíková si zahrála v několika filmech.

Foto: Michal Skramuský

Zpěvačka Dana Vlková, polovina dámského dua Kamelie.

Článek

Pražská rodačka Dana Vlková slaví narozeniny 8. dubna, a protože jí byl dán do vínku zářivý hlas a hudební sluch, navštěvovala odmala do dívčích let Dětský pěvecký sbor Československého rozhlasu (později známý jako Bambini di Praga), který vedl profesor Bohumil Kulínský.

Po maturitě na gymnáziu se zaměřením na francouzštinu se sice Dana Vlková rozhodla ke studiu na Pedagogické fakultě, obor francouzština - čeština, jenomže to už byla dávno v zajetí hudby. Se třemi kamarádkami z rozhlasového sboru - Bobinou Ulrichovou, Helenou Heřmanovou a Hanou Löfflerovou - se v době dospívání daly dohromady a začaly spolu zpívat. Propadly šarmu Beatles a hlavně jejich vícehlasým písničkám. A protože byly letité kamarádky a hlasy jim zněly dobře dohromady, rozhodly se vyjít vstříc umělecké dráze.

Příležitost se naskytla ve formě konkurzu vypsaného Bohuslavem Ondráčkem na sbor do show Heleny Vondráčkové. Nejspíš díky důkladné a mnohaleté přípravě u sbormistra Kulínského a díky jejich dívčímu nakažlivému a nespoutanému nadšení konkurz v roce 1971 vyhrály. V této atmosféře se zrodil i název Jezinky.

Vedle koncertní i studiové spolupráce s Helenou Vondráčkovou točily také sbory na nahrávkách Tanečního orchestru Československého rozhlasu s renomovanými zpěváky včetně Karla Gotta. Po skončení smlouvy u Heleny Vondráčkové Jezinky dále pokračovaly v natáčení sborů, měly výhodu, že četly z not.

Natočily i vlastní LP, ale postupně docházelo i k rozbrojům, až nakonec došlo k rozdělení skupiny. Bobina Ulrichová, patrně z funkce vedoucí souboru, si vymínila ponechat jméno Jezinky a doplnila je novými členkami. Přesto se zbylé Jezinky nenechaly odradit a založily konkurenční Bezinky. Jak to však u děvčat v tomto věku bývá, v pevném složení nevydržela ani jedna z nově vzniklých skupin.

Po krátkém účinkování s Karolem Duchoněm na Slovensku a dvou vítězných umístěních v televizní hitparádě Našich devět přijala Dana Vlková nabídku do programu Josefa Laufera. V té době už tam zpívala Hana Buštíková, a když do souboru nastoupila ještě Jana Giergielová, "nejkrásnější trio ve střední Evropě" bylo na světě.

V souboru Josefa Laufera strávila Dana bezmála pět let, z toho tři roky ve společnosti s Hanou Buštíkovou, která ale v roce 1978 odešla zpívat po boku Jiřího Korna. Obě zpěvačky byly nadále v kontaktu a po dvou letech, bylo to v roce 1980, udělaly zásadní rozhodnutí - založily dívčí duo Kamelie. Spojily se s hudebníky a aranžéry Petrem a Pavlem ORM, kteří jim napsali hity Jako Robinson, Formule 1, Cukr, káva, limonáda, Kouzla, čáry máry, V rytmu galaxie, Vodní víly a mnohé další. Zajímavé je, že spolupráce s ORMovci trvá neuvěřitelných pětatřicet let, což dokládá i aktuální album Trend.

Stejně jako Hana Buštíková, objevila se i Dana Vlková v několika filmech. Nejvýraznější příležitost dostala ve snímcích Prodavač humoru (1984) a Smrt krásných srnců (1986). Ještě předtím jsme ji mohli vidět ve filmu My ztracený holky (1972), v televizním snímku Noc na zámku (1981) nebo v retro komedii Anděl s ďáblem v těle (1983), kde hrála a zpívala i Hana Buštíková. 

Reklama

Výběr článků

Načítám