Hlavní obsah
Foto: Zdenka Spurná

Činnost poradny je významnou službou pro obyvatele Osoblažska

Poradna občanského sdružení Althaia o. s. provozuje své služby pro obyvatele Osoblažska na základě smlouvy o poskytování poradenských služeb uzavřené s Osoblahou a Dívčím Hradem, od 1. července 2012. Tyto dvě obce se aktivně podílely na financování provozu poradny.

Foto: Zdenka Spurná
Činnost poradny je významnou službou pro obyvatele Osoblažska

Poradna se zabývá zejména problematikou dluhových zátěží, dluhových pastí, poradenstvím vedoucím ke zvyšování znalostí z oblasti řešení dluhů, jednáním s exekutory, pomoc s vyřízením splátkových kalendářů, ale také další sociálně ekonomickou problematikou obyvatel osoblažského regionu.

„Hlavním zájmem sdružení je poskytovat kvalitně, věcně, cíleně, maximálně účinně, diskrétně a odborně služby, které mohou pomoci lidem řešit jejich vlastní tíživou situaci. V poradně pracují dvě poradkyně, jedna hlavní, vykonávající tuto činnost v plném výkonu polovičního úvazku, druhá zastupující a pomáhající připravovat materiály potřebné k řešení jednotlivých klientských případů,“ řekl Martin Havránek, ředitel Althaiy.   

Poradna je prozatím provozována vždy ve středu, od 8 do 12 hodin v Osoblaze, a v odpoledních hodinách od 12.30 do 15 hodin v Dívčím Hradě. V obou obcích je provozována v prostorech Obecního úřadu. Tato doba je určena pro konzultace s klienty, další, přibližně dvojnásobný čas zaberou pracovnicím poradny úkoly spojené s klientskými případy.

“Jen velmi nízké procento klientů přijde do poradny s jednorázovým dotazem, který lze vyřídit v podstatě ihned na místě. Většina klientů je ve složité životní situaci, řešení jejich případu je složeno z několika samostatných částí, u některých lze problémy řešit souběžně, u některých postupně. Ve všech těchto případech je ale potřebné zajistit veškeré podklady od klienta, případně vyžádat si podklady od různých institucí, exekutorů, věřitelů, orgánů a podobně. Je nutné vykonat množství telefonních hovorů s těmito právnickými osobami ve prospěch řešení případu klienta. Ve většině případů je nutný alespoň emailový nebo písemný kontakt – požadavek o podání informací, vyčíslení dluhu se všemi souvisejícími platbami, navržení splátkových kalendářů v případech, kdy lze situaci touto formou řešit, dotazování soudu na vedení usnesení vůči klientům, získávání dat od zaměstnavatelů, zjišťování srážek z důchodů,“ informovala Jana Juřenová, předsedkyně správní rady Althaiy a ředitelka občanského sdružení Liga.

“Do konce roku 2012 navštívilo poradnu celkem 83 klientů, z tohoto počtu je 82 osob z osoblažského regionu a jedna osoba z Města Albrechtic. Klientům bylo poskytnuto celkem 214 konzultací. V poradně jsou řešeny různé problémy obyvatel regionu – klientů poradny. Nejčastějším problém jsou dluhy a předlužení, jednání s exekutorem v různých fázích řešení dluhů, sepisování smluv s různými dealery zejména převody odběru elektrické energie, životní pojistky, telefonní paušály, srážky z důchodu či mzdy, nezaměstnanost, problémy s výchovou dětí a mezi dospělými členy domácnosti a další specifické problémy jednotlivců,“ řekla závěrem Juřenová.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků