Hlavní obsah

Brněnský primátor besedoval s novináři

Novinky, Jiří Smutný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Primátor města Brna Petr Vokřál přijal ve středu 1. dubna na Nové radnici členy Klubu novinářů-seniorů Syndikátu novinářů jižní Moravy. Vyslechl jejich názory a připomínky a zodpověděl řadu všetečných otázek.

Foto: Jiří Smutný

Primátor Petr Vokřál (v čele stolu) s novináři

Článek

Hned na začátku došlo k úsměvnému nedorozumění, když na radnici přiznali, že očekávali tak čtyři nebo pět lidí, a přišlo jich dvacet. Následně doyen novinářského kolektivu Bohumil Hlaváček představil jednotlivé členy klubu a beseda mohla začít.

Na úvodní otázku, co primátora v jeho nové funkci nejvíc překvapilo, odpověděl, že nepřipravenost stavebních akcí. Jako stavební inženýr jistě ví, o čem mluví.

Řidiče nepotěšil sdělením, že po dokončení zásadní opravy ulice Milady Horákové čeká město něco podobného s ulicemi Minská a Horova s tím rozdílem, že ty nepůjde tak jednoduše objíždět, takže dopravní problémy budou asi větší.

Naopak potěšil konstatováním, že zdárně pokročila příprava stavby nového kulturního centra s koncertní síní. „O potřebě koncertní síně pro Brno jsem začal psát v roce 1962,“ připomněl letitý problém klasik brněnské novinařiny Dobromil Dvořák. K tomu ovšem nemohl primátor říct nic, protože v té době ještě nebyl na světě.

Jako další problém uvedl neziskové organizace, které zatěžují městský rozpočet částkou jedna a půl miliardy korun. „Já ani nevím, kolik jich vlastně je,“ přiznal na rovinu a upřesnil, že těch zásadních je čtyřicet. Naznačil, že v tomto směru se bude muset něco změnit, aby zátěž nebyla tak velká.

Pokud jde o stavbu nového nádraží, informoval primátor o snaze města přesvědčit ministerstvo dopravy o potřebě konečně rozhodnout, která varianta bude realizována. Přiznal, že když za ním někdo přijede vlakem, nebývá mu moc dobře. Navíc upozornil, že ať už se rozhodne tak či onak, stejně bude trvat nejméně deset let, než se objekt postaví.

Dotkl se i podchodu pod nádražím. „Ty stánky by nemusely být to první, co návštěvník Brna uvidí,“ posteskl si.

K připomínce jednoho novináře, že v Austrálii neznají Prahu, ale Grand Prix Brno ano, primátor poznamenal, že problém s udržením motocyklové Velké ceny spočívá v nejasnosti, jak poslat organizátorům peníze, aby nešlo o zakázanou podporu soukromé firmy. A dodal, že pokud se někomu zdá těch sedmdesát miliónů korun zalistovacího poplatku moc, tak že by si měl uvědomit, že ostatní pořadatelé platí podstatně víc.

Závěrečným probíraným problémem byly Veletrhy Brno. Podílník této firmy Messe Düsseldorf chce svůj podíl prodat Brnu, které má předkupní právo, ale očekávání představitelů německé firmy jsou podle primátora příliš velká. Proto se v současné době pracovní skupina na magistrátu zabývá problémem, jak dosáhnout shody. Navíc primátor naznačil, že by nebylo špatné změnit dosavadní způsob využívání areálu výstaviště, kde leží ladem různé stavby a parky, kam veřejnost nemá volný přístup.

Kdyby tiskový mluvčí magistrátu Pavel Žára neupozornil na další primátorův program, trvala by beseda ještě mnohem déle. I tak ale byla zjevně prospěšná pro obě strany.

Reklama

Výběr článků

Načítám