Hlavní obsah

Jaké dárky budou letos nejpopulárnější

Novinky, mif

Češi letos najdou pod stromečkem především kosmetiku, nadělit ji plánuje 72 % lidí. Naopak elektroniky, jako jsou například televizory a DVD přehrávače, se příliš mnoho obdarovaných nedočká. Nakupovat ji plánuje 23 % respondentů. Vyplývá to ze statistik společnosti Seznam.

Foto: David Ryneš, Novinky

Jaké dárky budou letos pod stromečkem?

Článek

Kromě kosmetiky plánuje řada lidí obdarovat své blízké knihami (66 % dotázaných), oblečením, šperky, módními doplňky (64 %) i vybavením pro hobby a volný čas (63 %). Pod stromečkem nebudou samozřejmě chybět ani doplňky do bytu, domu či zahrady (57 %).

„Radost budou mít určitě i děti. Na Zboží.cz zaznamenáváme nárůst zájmu o hračky, což potvrzuje i tento průzkum. Kolonku ‚Ano, hodně' zaškrtlo u otázky ‚Jaké vánoční dárky budete letos kupovat?‘ celkem 21 % zúčastněných, což je nejvíce ze všech kategorií,“ konstatoval Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

Třetina lidí ještě nad dárky nepřemýšlí

Alespoň jeden dárek má už od minulého měsíce nakoupený čtvrtina respondentů. „Co koupit pod stromeček zatím promýšlí 39 % lidí a 37 % o tom, co svým blízkým pořídí, ještě ani nepřemýšlelo. Stejně jako loni jsou ve shánění dárků aktivnější ženy a lidé ve středním věku. Nějaký dárek už koupilo 31 % dotázaných žen, ale jen 16 % mužů,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.

Orientovat se lidé budou především podle ceny výrobku. Za velmi důležitou ji při nákupech považuje 83 % lidí. Devět z deseti respondentů plánuje dárky nakupovat na internetu. [celá zpráva]

„Mezi internetově aktivními Čechy stále při objednávání zboží z internetu převládá preference možnosti platby na dobírku. U vybraných výrobků (elektronika, oblečení a boty, hračky a dětské zboží, kosmetika, parfémy a potraviny) si ji vybrala třetina dotázaných. Druhým nejčastějším způsobem platby na internetu je bankovní převod,“ uzavřel Samko.

Jak najít nejnižší cenu

Zorientovat se v nabídce a najít nejvýhodnější cenu pomáhají nákupní rádci, jako je například portál Zboží.cz.

Na těchto stránkách stačí do vyhledávače zadat název požadovaného produktu, výsledky je pak možné seřadit podle ceny či oblíbenosti obchodu nebo zboží vyfiltrovat podle jednotlivých krajů.

Samozřejmě je možné hledání zpřesnit doplňujícími informacemi, například zda je přístroj na prodejně dostupný nebo jakou má barvu.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám