Hlavní obsah

Devět z deseti Čechů bude dárky nakupovat na internetu

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přeplněná obchodní centra a dlouhé fronty na zlevněné zboží lákají před Vánocemi jen málokoho. To je nejspíše i jeden z důvodů, proč se většina Čechů rozhodla nakupovat dárky prostřednictvím internetu. Vyplývá to z ankety společnosti Seznam.cz.

Foto: Profimedia.cz

Většina Čechů letos bude dárky nakupovat na internetu.

Článek

„87 % on-line Čechů bude o letošních Vánocích shánět dárky přes internet a 78 % z nich k tomu využije internetové srovnávače cen. Zajímavostí je, že 3 % respondentů se rozhodla letos poprvé vyzkoušet internet k nalezení a nákupu vánočních dárků. Čím dál více narůstá obliba výběru i uskutečnění nákupu on-line. Letos tak bude alespoň některé dárky nakupovat 83 % lidí a pro 28 % to bude hlavní postup platby,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.

Podle něj nákupy na internetu zaznamenávají v několika posledních letech značný růst. „Celkem 93 % uživatelů Seznam.cz má již s tímto druhem získávání nejen vánočních dárků zkušenost a 92 % z nich ji navíc hodnotí pozitivně,“ podotkl Nosek.

Nákupům na internetu nahrává především přesvědčení lidí, že obchodování na síti je pohodlné a bezpečné. „Tento názor rapidně vzrostl i u dotazovaných, kteří doposud nemají s on-line nakupováním zkušenosti. 92 % z nich ho považuje za pohodlné a 67 % za bezpečné – v loňském roce byly tyto hodnoty 80 % a jen 31 %,“ dodal specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.

Jak najít nejnižší cenu

Zorientovat se v nabídce a najít nejvýhodnější cenu pomáhají nákupní rádci, jako je například portál Zboží.cz.

Na těchto stránkách stačí do vyhledávače zadat název požadovaného produktu, výsledky je pak možné seřadit podle ceny či oblíbenosti obchodu nebo zboží vyfiltrovat podle jednotlivých krajů.

Samozřejmě je možné hledání zpřesnit doplňujícími informacemi, například zda je přístroj na prodejně dostupný nebo jakou má barvu.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám