"V porovnání se stejným obdobím roku 2014 si začátek letošní předvánoční sezóny v průměru vyžádal o tři minuty více pracovního času denně věnovaného na soukromé účely. Zaměstnanci v průměru stráví mimopracovními aktivitami více než třetinu svého aktivního času na pracovním počítači," uvedl Martin Hnízdil z truconneXion.

Prosinec je přitom z hlediska firemního internetu odlišný měsíc. Oproti jiným měsícům na síti ustupuje do pozadí vyhledávání zábavy a rozptýlení, zaměstnanci se aktivně zabývají přípravou vánočních a novoročních svátků. Statistice mimopracovních činností proto dlouhodobě dominuje nákup vánočních dárků.

Potvrzuje se také trend permanentní nákupní kampaně z předchozích let, kdy nakupování po internetu ustane až těsně před Vánoci, aby opět intenzivně začalo hned po návratu ze svátků v souvislosti s nabídkou povánočních výprodejů, výměnou nevhodných dárků a navazujícími lednovými slevami.

Podíl přístupů na weby elektronických obchodníků v předvánočním období z mobilních telefonů se meziročně zvýšil o 17 procent a o 12 procent vzrostl také čas, který zaměstnanci tráví na mobilech mimopracovními činnostmi. Naproti tomu obdobně vynaložený čas na počítačích klesl o osm procent.