„Nejen vánoční nákupy se čím dál víc přesouvají na web. Proto očekáváme další nárůst prodejů v porovnání s předchozími roky, a to minimálně o 15 procent,“ uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška, podle nějž Češi letos odhadem utratí za vánoční dárky na internetu přes 16 miliard korun. V nejvytíženějším 50. týdnu roku 2012 pak předpokládají e-shopy celkový obrat kolem tří miliard korun.

Největší zájem je letos o nákup elektronických čteček či tabletů. Svojí stálou popularitu si drží i televize, notebooky či mobilní telefony. Z levnějších dárků potom parfémy, oblečení a hobby dárky.

Jak Vetyška připomněl, drtivá většina e-obchodů si poradí bez problémů s objednávkami do středy 19. prosince. „Velké obchody či ty, které mají například své vlastní výdejny, budou prodávat zboží až do Štědrého dne,“ dodal s tím, že rozhodně ale nedoporučuje ponechávat objednávky na poslední chvíli.

„Samozřejmě vždy může hrozit například nepříznivé počasí, které zbrzdí spediční služby, nebo vyhlédnuté zboží bude již vyprodané,“ připomněl Vetyška. S ohledem na velkou popularitu internetového nakupování je podle něj důležité si před nákupem v neznámém obchodě o něm zjistit základní informace, získat referenci či sledovat držení a pravost získaných certifikátů.