„Častou součástí nakupování na internetu je i vyhledávání té nejlepší nabídky. Z toho důvodu stále roste popularita internetových srovnávačů zboží. Letos na Vánoce se ho, podle našeho průzkumu, chystá použít téměř 70 % dotázaných,“ řekla Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz.

Zboží.cz přitom ale neslouží pouze k vyhledávání nejvýhodnější ceny na internetu, ale také jako studna informací o jednotlivých e-shopech. „Můžete se tak například rozhodnout, jestli dáváte přednost platbě kartou, nebo jste spíše příznivcem složenek. Zároveň se dozvíte, zda si pro vybraný výrobek lze dojít po svých a ušetřit tak na poštovném a balném, nebo vám jej zašlou poštou či kurýrem až před práh vašeho domova,“ konstatoval Radovan Šesták ze Zboží.cz.

Podle něj se mohou lidé na Zboží.cz u většiny e-shopů také dozvědět, jak jsou s nimi lidmi spokojeni. Jednoduše je tak možné zkontrolovat důvěryhodnost daného obchodu, díky čemuž nemusí zákazníci kupovat zajíce v pytli. „Sami si pak můžete zkusit úlohu recenzenta a napsat, jak jste s daným obchodem byli spokojeni,“ doplnil Šesták.

Hitem Vánoc budou parfémy a věci pro zdraví

Podle průzkumu společnosti Seznam.cz budou letos hitem mezi vánočními dárky parfémy, kosmetika a výrobky pro zdraví. Ty plánuje jako dárek nakoupit 70 procent dotázaných. Šest z deseti Čechů pak plánuje udělat svým blízkým radost překvapením, které využijí ve volném čase. Necelá polovina dotázaných (49 %) plánuje nakupovat dětské zboží a hračky.

S nákupy již v říjnu začala jedna pětina Čechů (21 %). Necelá polovina dotázaných (41 %) s nakupováním ještě nezačala, ale už ví, co bude kupovat. Více než třetina lidí (38 %) s výběrem dárku stále vyčkává.

  • Internetový srovnávač Zboží.cz naleznete zde.