Volání z mobilních telefonů bylo přibližně na úrovni běžného volného dne.

Z porovnání s vývojem v předchozích letech se podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové zdá, že Štědrý den získává komornější charakter.

"Objem provozu i komunikace stagnuje, v některých ukazatelích se dokonce snižuje. Těžiště štědrodenní mobilní komunikace se přesouvá do dopoledních hodin; odpoledne a večer už patří pouze našim nejbližším," řekla.

Komunikační špička podle operátorů nastala kolem poledne. "Nejsilnější provoz byl zaznamenán mezi 11:00 a 12:00, kdy bylo odbaveno 2,4 milionu SMS zpráv," uvedl mluvčí Telefóniky O2 Martin Žabka. Během nejzatíženější minuty odeslala SMS centra O2 41 738 zpráv.

Na jeden hovor dvě esemesky
Počet hovorů byl proti odeslaným zprávám zhruba poloviční. Hovorů bylo podle operátorů méně, ale jejich délka se prodloužila.

Nejvíce uživatelé volali dopoledne a pak kolem 21:00. Počet hovorů z pevné sítě se pohyboval kolem 3,6 milionu, z toho více než třetina mířila do zahraničí. Nejvíce uživatelé pevných linek volali do Rakouska, na Slovensko a do Velké Británie.

Zhruba o čtvrtinu vzrostl počet cizinců, kteří na Štědrý den volali z ČR domů. Podle mluvčího Vodafonu Filipa Hrubého nejvíce z Česka volali Němci, kteří tvořili 29 procent, dále Nizozemci s 11 procenty a obyvatelé Velké Británie.

Mobilním operátorům letos za tři čtvrtletí přibylo téměř půl milionu aktivních SIM karet. Celkový počet mobilních telefonních čísel se tak zvýšil na 12,8 milionu, což odpovídá zhruba 124 číslům na 100 lidí.