Hlavní obsah
JUDr. Tomáš Česal Foto: www.ateli.cz

Marketplace platforma: Elektronické tržiště, které umožňuje bezpečný nákup i prodej

Vše začalo před téměř deseti lety, kdy se v hlavách bratrů Tomáše a Lukáše Česalových zrodil nápad založit virtuální galerii. Virtuální galerie slaví úspěch, nicméně to bratrům nestačilo a rozhodli se z ní vybudovat marketplace platformu, která zákazníkům kromě jiného nabízí i unikátní možnosti platby.

JUDr. Tomáš Česal Foto: www.ateli.cz
Marketplace platforma: Elektronické tržiště, které umožňuje bezpečný nákup i prodej

„Jsem tak trochu vizionář a mám zálibu v budování všeho možného,“ říká o sobě JUDr. Tomáš Česal, výkonný ředitel společnosti Ateli, která stojí za vznikem virtuální galerie, nyní marketplace platformy PoštovnéZDARMA.cz.

Se svou společností Ateli jste v roce 2012 založil virtuální galerii PoštovnéZDARMA.cz. Co vás k tomu vedlo?

Oblastí eCommerce jsme se zabývali již před založením PoštovnéZDARMA.cz a k jejímu založení logicky vedl náš odborný zájem a velká poptávka po dostupném spotřebním zboží.

Vysvětlete, prosím, čtenářům, co znamená pojem marketplace platforma. Co si pod tím mají představit?

Marketplace platforma je vlastně takové elektronické tržiště, na kterém se setkávají uživatelé, z nichž někteří mají zájem prodat a jiní nakoupit. Platforma pak toto setkání umožňuje a usnadňuje. Zároveň nastavuje pravidla pro bezpečný a spolehlivý průběh transakcí. Prodávající mají k dispozici automatizované nástroje pro nahrávání produktů, cenotvorbu a propagaci svých produktů. Nakupující pak mají na výběr z vícero platebních metod a především jistotu, že budou moci zboží bez komplikací vrátit, když se jim nebude líbit.

Jaké jsou výhody market place platformy oproti standardním e-shopům?

Na online tržištích nakupující naleznou širokou škálu sortimentu. Prodávající pak těží především z velké přirozené návštěvnosti a jistým výdajům na jednu transakci. Zároveň prodávajícím umožňují efektivní a nákladově nenáročnou expanzi na zahraniční trhy.

Dáváte si za cíl chránit zákazníky před podvodnými online prodejci. Jakým způsobem toho lze dosáhnout?

Naším cílem je, aby byly spokojeni všichni uživatelé naší platformy, tedy nakupující i prodávající. Nakupující chráníme pečlivou kontrolou prodávajících. Opakovaně jsme již přikročili k úplné blokaci nesolidních obchodníků. I v tomto krajním případě jsou však nakupující chráněni, neboť každému začínajícímu prodejci jsou po určitou dobu vázány finanční prostředky z nedokončených transakcí.

Na co by si měli zákazníci při nakupování přes internet dávat pozor? Existuje nějaké vodítko, které naznačí, že se jedná o podvodný e-shop?

Je třeba nakupovat především prostřednictvím zavedených a ověřených platforem a e-shopů. Zároveň je dobré zaměřit se na nezávislé hodnocení. Tradičním vodítkem je možnost platby dobírkou nebo formou odložené platby. Shodou okolností podporu právě těchto platebních možností nyní připravujeme i pro čínské obchodníky, což je unikát.

JUDr. Tomáš Česal se svými kolegy pravidelně sází stromky

Foto: www.ateli.cz

yknivoNumanzeSaNyknalC

Tento článek nevyjadřuje názor redakce.

Sdílejte článek

Výběr článků