Maezawa zveřejnil příspěvek psaný v japonštině 5. ledna. Oznámil v něm, že jeho online prodejce módy Zozotown dosáhl během Vánoc a Nového roku na tržby ve výši 10 miliard jenů. Chtěl, aby se pro něj radostná zpráva šířila, a tak nabídl, že po pondělní uzávěrce vybere ze všech, kdo jeho tweet sdíleli, 100 šťastlivců.

Zájem byl obrovský, v době uzávěrky příspěvek sdílelo 3,8 milionu lidí, což byl nový rekord Twitteru. Lidé ale v retweetování pokračovali i nadále a přidali necelý milion sdílení. Web Japan Times uvedl, že miliardáře před týdnem na Twitteru sledovalo půl milionu lidí. Teď se jejich počet zdesetinásobil.

Předchozí rekord držel teenager z americké Nevady, který chtěl v roce 2017 na Twitteru vyloudit u fastfoodového řetězce Wendy’s roční příděl kuřecích nuggetů zdarma. Firma mu to slíbila v případě, že dosáhne na 18 milionů retweetů. To se nepodařilo, počítadlo se zastavilo na 3,5 milionu, ale řetězec se nad mladíkem smiloval a jeho přání mu i tak splnil.

Chystá se k Měsíci

Magazín Forbes odhaduje jmění 43letého Japonce na v přepočtu asi 67 miliard korun, což z něj dělá 18. nejbohatšího v zemi. Mimo ni byl donedávna tento milovník a sběratel umění prakticky neznámý.

Vše se ale změnilo loni v záři. Elon Musk tehdy oznámil, že právě Maezawa má být prvním turistou, který se s jeho společností SpaceX vydá na oběžnou dráhu Měsíce. Cesta by se prý měla uskutečnit v roce 2023. [celá zpráva]