Koncem června vydal italský fotograf narozený roku 1975 v Parmě ve spolupráci se společností Nikon sérii makrosnímků, které zachycují působivý kontrast mezi zářivě zelenými lesy země tří korunek a zrezivělými automobily na známém švédském hřbitově automobilů Bilkyrkogården Kyrkö Mosse ve městě Linköping.

Pohled na rez připomíná spíše nějaký výjev z vesmíru.

Pohled na rez připomíná spíše nějaký výjev z vesmíru.

FOTO: Alberto Ghizzi Panizza

Ghizzi Panizza zachytil trochu až pohádkové výjevy na svou výbavu, která čítá vyjma dvou těl hned čtyři makroobjektivy. Podobnou vybaveností se mohou chlubit obvykle opravdu jen specialisté na daný obor.

Automobily pozvolna mizí v zemi.

Automobily pozvolna mizí v zemi.

FOTO: Alberto Ghizzi Panizza

Výjimečné prostředí

„V makrofotografii jde o neustálé hledání zajímavých barev a struktur, takže Bilkyrkogården Kyrkö Mosse pro mě byla říše divů. Objektivy mi umožnily v ostrém detailu zachytit 60 let trvající boj mezi opuštěnými auty a matkou přírodou, která se snaží vydobýt si svůj les zpátky. Objektivy, které jsem při tomto focení použil, byly klíčové pro to, abych se dostal blíž k akci a odhalil „krásu rzi“ dříve nevídaným způsobem,“ uvedl fotograf.

Rozklad fotograf zachytil čtveřicí objektivů Nikkor.

Rozklad fotograf zachytil čtveřicí objektivů Nikkor.

FOTO: Alberto Ghizzi Panizza

Skutečností je, že oblast Bilkyrkogården Kyrkö Mosse nabízí skutečně výjimečné prostředí v podobě postupně mizejících vraků v bažinaté půdě lesa, z nichž některé pocházejí až ze 40. let minulého století. Autosedačky zpustošené požárem a rzí zbarvené poklice kol potápějící se do rašeliny - apokalyptické prostředí jako vyšité.

Rez v celé své kráse...

Rez v celé své kráse...

FOTO: Alberto Ghizzi Panizza