F-jednička byla v 50. letech minulého století pojem. I díky nim mnoho československých reprezentantů vozilo domů medaile z nejrůznějších závodů. A ač byla značka Favorit před lety na pokraji kolapsu, našel se nadšenec, který se jí snaží vrátit lesk z dob největší slávy.

„Od dětství miluji kola, rychlou jízdu a objevování nových míst. Bylo mi velice líto, když jsem o Favoritu od konce minulého století vůbec neslyšel. Když jsem zjistil před pěti lety, že je značka na kolenou, připadala mi to strašná škoda a rozhodl jsem se ho vrátit tam, kam patří - na stupně vítězů,” řekl Novinkám majitel značky Richard Galovič.

Branding společnosti je poměrně citlivý.

Favorit navazuje na závodní speciály z minulého století, ale technologie jsou dnes trochu jinde.

FOTO: archiv značky

Když člověk nahlédne do toho, co se v dílnách značky aktuálně vyrábí, dojde mu, že cyklistika ušla za uplynulá desetiletí pořádný kus cesty. Favorit F1 Super Special navazuje na závodní speciály z minulého století, ale technologie jsou trochu jinde než tehdy. Unikátní rám se vyrábí jezdcům na míru a při výrobě se používá speciální patentovaná technologie vícekomorových trubek. Ta by měla dodat kolu extrémní tuhost při zachování pohodlí ocelových kol a špičkové aerodynamiky.

50 kusů ročně

Pro představu je docela zajímavé, že v každém místě rámu modelů F1 je dost neskutečných 13 až 21 vrstev karbonu. Rám je navíc plně odolný proti průrazům. Standardní hmotnost kola je 5,9–6,5 kg a rámu jen 800 gramů. Není tak divu, že se F1 Super Special nevyrábí masově, ale pouze v limitované roční produkci 50 kusů.

Čtvrt miliónu za kolo rozhodně nemůže dát každý.

Čtvrt miliónu za kolo rozhodně nemůže dát každý.

FOTO: archiv značky

„Jsem hrdý, že čeští reprezentanti jsou opět úspěšní v mezinárodních závodech právě na těchto kolech," dodal pro Novinky Galovič, který věří, že Favorit má opět našlápnuto ke světlým zítřkům.