Nápad to byl jednoduchý. Společnost Dollar Shave Club (volně přeloženo jako Klub holení za dolar) začala na bázi předplatného, kdy lidem, hlavně tedy mužům, dodávala jednorázové strojky na holení a další příslušenství za dolar měsíčně.

Společnost vznikla v červenci roku 2011 a na začátku dalšího roku se bleskově dostala do povědomí miliónů lidí povedenou (a později oceňovanou) reklamou, v níž Michael Dublin, který firmu společně s Markem Levinem založil, přesvědčoval diváky, že jeho produkty jsou nejlepší.

A byl to okamžitý úspěch. Webová stránka společnosti po dvou hodinách od uvedení videa spadla a skladové zásoby se vyprodaly za hodin šest.

Gigant zavětřil šanci

Od té doby Dollar Shave Club nabral 3,2 miliónu členů a pevně se usadil v konkurencí nabitém segmentu prostředků na holení. A i přesto, že ještě nevygeneroval žádný zisk, byla jeho členská základna velkým lákadlem pro větší firmy.

Nebylo proto tak velkým překvapením, když se tento americký start-up v červenci stal novou akvizicí mezinárodního gigantu Unilever. Obě strany kupní částku nezveřejnily, list The Financial Times ale uvádí pěknou sumu – rovnou miliardu dolarů, tedy něco přes 24 miliard korun, v hotovosti.

Všechno samozřejmě nejde do kapsy Dublinovi s Levinem, kteří se o částku rozdělí s investory, kteří jejich projekt v průběhu let za podíl ve firmě podpořili. I tak si ale přijdou na slušný díl a Dublin navíc zůstává šéfem společnosti. Takže hned dvojitý úspěch. Pro srovnání, průlomová reklama tehdy vyšla Dublina na skromných 4500 dolarů.

Firma má hodnotu stovek miliónů dolarů

Unilever do obchodu šel i přesto, že firma čelí žalobě od Gillete kvůli údajnému zneužití patentů. Není se čemu divit, Dollar Shave Club totiž Gillete ubral citelnou část zákazníků, což vedlo k tomu, že mnohem větší konkurent si loni sám založil podobnou službu s názvem Gillete Shave Club. Toho všeho teď bude chtít využít Unilever, jehož velikost rozšíří potenciál Dollar Shave Clubu.

„Plánujeme využít globální silu Unileveru k podpoře Dollar Shave Clubu v dosažení jeho plného potenciálu v oblasti nabídky a dosahu,“ stojí v prohlášení firmy k obchodu.

Dollar Shave Club dosáhl loni tržeb ve výši 152 miliónů dolarů a letos je na cestě k překročení hranice 200 miliónů dolarů. Při loňském kole financování firmu investoři ocenili na 615 miliónů dolarů, takže pokud je uváděná prodejní částka pravdivá, jistě jsou všichni, kteří do tohoto start-upu dali peníze, spokojeni.