Josh Poertner tvrdí, že nápad na to, stvořit prvotřídní pumpičku na kolo dostal ve chvíli, kdy si uvědomil, že naprostá většina cyklistů používá zcela základní pumpičky, které jsou nepřesné. V ten moment se prý rozhodl vytvořit pumpičku SuperPista.

Součástky pumpičky, které bývají často plastové, byly nahrazeny ocelí.

Ty součástky pumpičky, které bývají mnohdy plastové, byly nahrazeny ocelí.

Pravděpodobně nejluxusnější pumpička světa má pro začátek základnu vážící 800 gramů, takže se jen tak nepřevrátí. Zajímavé však je, že jde zároveň o extrémně tenkou základnu, a tak nehrozí ztráta stability ve chvíli, kdy člověk pumpuje pneumatiky v cyklistických botách.

Bez displeje ukazujícího tlak není podle Poertnera možné skutečně dobře nafouknout pneumatiky. Tato domněnka je jasně patrná na tom, jak detailně je tato hliníková část pumpičky zpracována. A mimochodem, drobné součástky, které jsou běžně plastové, jsou na této pumpičce z oceli.

Prý ji budou lidé dědit

Přesnost nafouknutí by s touto pumpičkou měla mít odchylku do jednoho procenta, což je proti ostatním pumpičkám, které mají obvykle odchylku do pěti procent, docela znát. Je tu však ještě jeden rozdíl, který nelze zatajit. Tím je cena. Slušnou pumpičku totiž obvykle seženete do tisíce korun. Tato stojí 450 dolarů, tedy bezmála 11 000 Kč.

Odchylka měření je pouhé jedno procento.

Odchylka měření je pouhé jedno procento.

Stojí to tedy za to? Tvůrce si je jistý tím, že ano. „Nevyráběli jsme to tak proto, aby to bylo drahé. My pouze věříme v to, že se mají věci vyrábět tím nejlepším možným způsobem. Rád vtipkuji o tom, že pokud půjde vše dobře, tak dalším generacím budete moci předat svou vášeň pro cyklistiku a tuto pumpičku. Chceme navrhovat a vyrábět věci tak, aby stály za to, že je budou lidé po sobě dědit,” dodal Poertner.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: