Hlavní obsah

Na festivalu se nejvíce ztrácejí sluneční brýle

Právo, Rudolf Voleman

O sluneční brýle v první polovině a o deštníky v posledních dnech, kdy se počasí radikálně zhoršilo, nejčastěji přicházejí návštěvníci jubilejního 50. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech.

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Aneta Rohanová a Alžběta Krausová z festivalového infocentra ukazují krabice s nálezy ztracených věcí.

Článek

„Hlavně na začátku se ztrácely především sluneční brýle,“ ukazovala jich plnou krabici Aneta Rohanová z festivalového Infocentra ve vestibulu hotelu Thermal, které slouží mimo jiné i centrum ztrát a nálezů.

Nechybí ani vějíř

„Ty méně hodnotné sluneční nám sem poctiví nálezci přinášejí ve velkém. Horší je to ale se značkovými slunečními brýlemi, které stojí třeba až tři tisíce korun. Ty nám nikdo dosud nevrátil. Přitom je tady marně hledalo již několik festivalových hostů,“ krčila rameny kolegyně z recepce Karolína Horská.

Mezi další časté ztrátami a nálezy jsou festivalové pasy, mobilní telefony, čepice nebo klíče. „Také nám sem přinesli několik peněženek, ale většinou jsou prázdné nebo jen s doklady. Jen v jedné jsme odhadovali, že bylo téměř sto euro. Její majitel se o ní sám přihlásil,“ ukazovala Horská.

„Co začalo v průběhu festivalu pršet, tak už tolik ztracených slunečních brýlí není, ale přibývá spíše deštníků,“ podotkla Rohanová. „Máme tady i jednu dětskou botičku, náušnice nebo dámský vějíř,“ dodala.

Odměna? Čokoláda

Ti, kteří své drahocenné věci na Infocentru najdou, jsou v mnoha případech vděční a někdy nezůstane pouze u poděkování. „Už jsme dostaly za odměnu čokoládu, bonboniéru a jiné dobroty,“ poznamenala Horská.

„Nejvíce jsou šťastní ti, kteří u nás najdou zpět své dioptrické brýle. Na nich je opravdu vidět, že jim spadl kámen ze srdce,“ dodala. Ono také být na filmovém festivalu bez dioptrických brýlí by to nebylo v kinosálech na filmových představeních to pravé

Hlavním smyslem Infocentra je ale podávat informace návštěvníkům festivalu. „Nejčastěji se nás ptají, kde je Thermal,“ usmívá se pobaveně Rohanová. Infocentrum je totiž zřízeno přímo ve vestibulu tohoto hotelu. „Hitem letošního ročníku jsou dotazy na prodejny s festivalovými motýlky, díky kterým se může každý stát při jubilejním ročníku celebritou,“ uzavřela Rohanová.

Reklama

Výběr článků

Načítám