Hlavní obsah

Krobot popřál divákům ve Varech jediné: Užijte si film

Největší úterní událostí na karlovarském filmovém festivalu se stalo uvedení černé komedie Díra u Hanušovic. Pro režiséra Miroslava Krobota je to filmový debut, ale už po slavnostní premiéře bylo jasno - dorazil jeden z favoritů 49. ročníku. Krobotův snímek bojuje v hlavní soutěži.

Krobot popřál divákům ve Varech jediné: Užijte si film

Na Krobotovu premiéru čekal v osm hodin večer zcela zaplněný Velký sál hotelu Thermal.

Událost si nenechali ujít všichni, co ve snímku ztvárnili větší role. Krobot přitom i ve Varech potvrdil, že se slovy šetří.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Režisér Krobot a jeho tři herci: Táňa Vilhelmová, Lenka Krobotová a Ivan Trojan na slavnostní premiéře v hotelu Thermal.

Foto: Milan Malíček, Právo

Tváří v tvář stovkám diváků řekl jediné: „Užijte si film!”

Scénáristé prostředí znali

Děj se odehrává v zapadlé vesničce představili na karlovarském festivalu producent Ondřej Zima, spoluautor scénáře Lubomír Smékal, režisér Miroslav Krobot a herci Ivan Trojan, Jaroslav Plesl, Martin Myšička a Lenka Krobotová.

„My jsme z podobné vesnice, jako je díra u Hanušovic. Byla to pro nás do jisté míry jistota. Když děláte film poprvé, je dobré vycházet ze zkušenosti, my jsme se rozhodli, že se opřeme o to, co známe z děství, z mládí. Osudy některých postav se z velké většiny staly,“ popsal spolupráci na scénáři s Lubomírem Smékalem Miroslav Krobot.

Delegace k filmu Díra u Hanušovic v Karlových Varech.

Foto: Jan Handrejch, Právo

I když se jedná o pořádnou dávku černého humoru, sám Krobot nevnímá příběh depresivně.

„Ono to není tolik o vyděděncích, je to spíše ztížená situace pro postavy, spíše jsme sázeli na to, že to z konkrétního místa lze zobecnit do pocitu lidí, kteří žijí v těchto podmínkách kdekoliv. Já mám pocit, že ten film je optimistický. Mě ta Maruna nabíjí hodně, včetně toho, jak to vydrží s dítětem a nemocnou mámou.“

Trojana nechtěli pustit na natáčení

Někteří herci namaskovaní jako vesničtí zkrachovalci, bezdomovci a alkoholici jsou ve filmu téměř k nepoznání. Ivana Trojana třeba nechtěli pustit na plac.

„Přijel jsem tam s vousy na natáčení, měl jsem kšiltovku, vousy a kolo. Zastavila mě slečna a říkala, že dál nesmím, že se tam natáčí. A já se zeptal: Co se tam natáčí? Kdo to režíruje? A ona říká: Nevím, jestli ho budete znát, Mirek Krobot,” řekl Trojan.

Režisér Krobot se svými herci: dcerou Lenkou a Ivanem Trojanem.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Lenka Krobotová zmínila, že jí zapadnout do prostředí vůbec nevadilo a Martin Myšička měl prý hlavně strach, aby byl uvěřitelný a nevypadal „jako inženýr mezi bezdomovci“.

Protože se děj odehrává v Jeseníkách, museli pracovat nejen na vizáži, ale i na nářečí. ”Příprava byla nenáročná, text byl pro mě stylizovaný, nedalo se moc improvizovat, každá věta tam má význam. My jsme od Mirka Krobota dostali cédéčka, kde Mirek promlouval svým hlasem za všechny postavy a ještě se tomu v pauzách smál, to jsme museli naposlouchat. Mně tam ještě lezla jižní Morava, protože jsem tam studoval,“ popsal Jaroslav Plesl.

Režisér Krobot v Karlových Varech.

Foto: Jan Handrejch, Právo

„Já trávím díky tátovi v Jeseníkách léto, Vánoce, svátky a já si troufám říct, že to nářečí mám naposlouchané,“ dodala Lenka Krobotová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků