Hlavní obsah

RECENZE: Hřebejk přivezl do Varů tak trochu jiné Líbánky

Novinky, Lucie Sieglová

Režisér Jan Hřebejk v sobotu večer představil na karlovarském festivalu svůj očekávaný snímek Líbánky. Po filmech Svatá čtveřice a Odpad město smrt, které publikum příliš neoslovily, byly Líbánky, jež soutěží v hlavní kategorii festivalu, jednou z nejočekávanějších novinek.

Foto: Falcon

V hlavních rolích novomanželů v dramatu Líbánky uvidíme Aňu Geislerovou a Stanislava Majera.

Článek

Film uzavírá volnou trilogii započatou Kawasakiho růží a Nevinností, jmenovatelem všech tří je tajemství z minulosti, které se po letech znovu dostane na povrch a zamotá s osudy hlavních postav.

Jedná se o drama s Annou Geislerovou (Tereza) a Stanislavem Majerem (Radim) v hlavních rolích, které se odehrává v krátkém časovém horizontu svatební oslavy.

Dorazí na ni také podivín Aleš ve velmi věrohodném ztvárnění Jiřího Černého, muž, jehož osud se s tím Radimovým střetl během pobytu na chlapeckém internátu, a jenž již svou přítomností, ale především příběhem z minulosti vyprávěným Tereze psychicky zdeptá oba hlavní hrdiny.

Děj s poněkud vláčným rozjezdem se v rozumném čase dostane do tempa, nechybí u Hřebejka ne zcela typické psychicky vypjaté momenty, které diváka staví před otázky -‚Kdo lže a kdo mluví pravdu?‘, ‚Kdo je tady vlastně ta záporná postava?‘. Do poslední chvíle divák neví, zda se přiklonit na stranu Radima, nebo Aleše.

Na konci Hřebejk možná trochu zbytečně ukáže prstem viny na Radima, a divák je tak vytržen z možnosti vlastního úsudku.

Geislerová v hlavní ženské roli je u Hřebejka již zvyklostí, herecké žezlo v Líbánkách, jež mají ambici zaujmout nejen tradiční 'hřebejkovské' publikum, však drží pánové.

Celkové hodnocení: 70%

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám