„Expozice premiérově představuje svítící artefakty ve spojení s díly využívajícími proměnlivého slunečního svitu a lomu přírodního světla,“ uvedl Jan Samec, ředitel Galerie umění v Karlových Varech, pod kterou Interaktivní galerie v Becherově vile spadá.

Hra světla a éteričnosti

Transparentní objekty převážně z laminátu díky použitému materiálu rozostřují vjem předmětů, jež uvnitř skrývají a odhalují zároveň, ve svém celku pak působí nehmotně, vzdušně, s křehkou, až spirituální éteričností.

„Neméně účinná jsou díla prozářená barevným umělým světlem představující architektonické i přírodní prvky a útvary, jež svou téměř fotoluminiscenční barevností připomínají dosud neznámé hlubinné podmořské živočichy, vzdálené vesmírné galaxie a mlhoviny nebo velkoměstské noční hemžení zachycené z ptačí perspektivy,“ popisuje výstavu Samec.

Návštěvnice prohlížejí jedno ze Skálových děl.

Návštěvnice prohlížejí jedno ze Skálových děl.

FOTO: Rudolf Voleman, Právo

Návštěvníci mohou v galerii obdivovat z barevných svítících instalací například Lampylon, jenž v sobě snoubí dvě slova s dvěma významy – pylon, tedy věžovitou stavbu, a – lampion, neboli papírovou lucernu.

Skála je s festivalem spojen

„Vlastní Skálova výtvarná díla jsou vždy stylově těžko zařaditelná, spojujícím faktorem je nalézání, objevování a bezbřehá invence,“ pokračoval ředitel galerie s tím, že návštěvník galerie může v autorových dílech nalézat netušené souvislosti světla, předmětů a materiálů.

Skálova tvorba není na filmovém festivalu poprvé. V roce 1997 měl v hlavní galerijní budově výstavu pod názvem Figury a Tropy. Před osmi lety vystavoval společně s Jaroslavem Rónou a Alešem Najbrtem pod názvem Tros Sketos Serios. A v roce 2010 s dalšími čtrnácti autory prezentoval výstavu nazvanou Saigon Team, František Skála & spol.

Expozice Nimbus v Becherově vile je přístupná po dobu festivalu denně od 10. do 19. hodiny, přičemž vstupné je dvacet korun.