Mladá studentka herectví je považována spíše za outsiderku, dokud jí režisér překvapivě nesvěří hlavní roli v profesionálním divadle. Josefina si moc nevěří, žije skromně s matkou a postiženou sestrou, a i proto ji úspěch naprosto pohltí.

Režisér se snaží prostřednictvím postavy sestry vysvětlit psychologii dívky, které se rodiče nikdy nemohli plně věnovat, ale prostor věnovaný této tragické postavě je tak velký, že to zavání samoúčelem (má dodat filmu co nejsmutnější atmosféru bez ohledu na pravděpodobnost takové situace).

Svůdná hysterka

Josefina úplně propadá nové roli - pokud má být svůdnou hysterkou, která střídá milence, začně se tak chovat i v civilu, nesundává si divadelní paruku a toulá se po nocích. Znamená to pro ni únik před domácí realitou. Je prací posedlá, odříkává naučený text i v reálném životě a částečně ztrácí smysl pro realitu.

Setká se s mladým inženýrem, který představuje šanci nalézt znovu psychickou vyrovnanost, jenže její podivné chování ho odradí. Dívce zůstane jen role.

"Scénář jsem napsal se svou matkou, chtěli jsme psát o tlaku a strachu u mladých lidí. Navíc jsem byl vždy fascinován divadlem, tím nasazením, koncentrací..." vysvětlil režisér Schwochow na nedělní tiskové konferenci v Karlových Varech

Představitelku hlavní role prý hledal mezi stovkami mladých herců ze škol a nakonec narazil na Stine, která ale není Němka, což přineslo další obtíže. Dánská herečka nemohla uvěřit, že byla na tuto roli vybrána, a scénář se nakonec musela učit se slovníkem v ruce.

Vypjaté scény

Vypjaté scény z divadla připomínají téměř mučení herců, pěkný pohled neskýtá ani pokus o sebevraždu, který provede hlavní postava.

"V téhle práci se stává, že si člověk ublíží," okomentoval to režisér. "Chcete po člověku věci, které ho mohou zničit. Viděl jsem v divadle spoustu mladých herců, kteří jsou vyčerpaní a nemají soukromý život."

Stine mu však částečně odporuje s tím, že moc mladých vyhořelých herců nezná. Spíše u některých lidí při přijímačkách na školy vidí něco, co by nazvala "nezdravá snaha".