RECENZE: Zábavné i kruté drama Klan Gucci opravdu není o kabelkách

Režisér Ridley Scott v dramatu Klan Gucci prokázal, že ještě nepatří do starého železa. Příběh byl inspirován skutečnou rodinou italských módesmanů a multimilionářů. Mužská část diváctva se ale nemusí obávat hodinových diskuzí o kabelkách, nejde tu o žádný Sex ve městě. Vizuálně perfektní film sice disponuje zajímavými retro kostýmy, ale není o módě. Je o zlu v nás, o nástrahách ega, hamižnosti, intrikách a zločinu.

Trailer filmu Klan Gucci

Mauricio Gucci (Adam Driver) je pohledný italský vysokoškolský student, který rád jezdí na kole, ale také člověk, který se má stát dědicem módní firmy Gucci, což představuje pěkných pár miliard lir. Takoví lidé mají poměrně jednoduchý život až do chvíle, kdy se najde někdo, kdo z nich bude chtít peníze vytáhnout. Například šikovná slečna, kterou jakoby náhodou pořád potkává.

Driver dobře vystihnul osobnost dítěte z extrémně bohaté rodiny. Je především slušňák, korektní, neemotivní, téměř suchar. Průměrná italská rodina v sedmdesátých letech rozhodně nežila v luxusu, ale Mauricio je v klidu, do práce nechodí, nemusí o nic bojovat, tak proč se rozrušovat. Zatímco ostatní rodiny mají na chodbě fotky dětí, jeho tatínkovi tam visí pravý Klimt.

Postava Patricie je pravým opakem Mauricia - cílevědomá, vychytralá a bezskrupulózní. Obvykle se pro tento typ používá pojem zlatokopka. Patricie není žádná ohromující krasavice, rozhodne se zvítězit silou, agresivně sbalit „ťunťu“ Mauricia. Chová se v podstatě jako stalker. Naivní Mauricio se do ní zamiluje, zatímco jeho tatínek okamžitě rozpozná, že tento „póvl“ jde po penězích. Nejen proto, že slečna v jedné zábavné scéně označí Klimta za Picassa, ačkoliv obraz rozhodně Picassa nepřipomíná.

Adam Driver (Klan Gucci)

Lady Gaga

Parádní herecké výkony podává urputná Patricie (Lady Gaga), přísný milionářský tatínek (Jeremy Irons) i rozporuplný strýček (Al Pacino). Manželství s Mauriciem postupně eroduje a příbuzní se stále více hádají o peníze a směřování firmy, protože mazaný strýček v Americe snižuje ceny a kvalitu, aby se přiblížil masovému zákazníkovi.

RECENZE: Tragikomický souboj frajírka v obleku s východoněmeckým dědkem

Film

Série intrik, podrazů a udání vede k tomu, že rodina se ocitne téměř na dně, Mauricio si najde milenku a zuřivá Patricie začne plánovat psychopatickou pomstu.

Hlavní tragickou linku příběhu ozvláštňuje nenápadný humor. Ironii najdeme v dialozích, ale i v obraze. Půvabná je třeba scéna, kdy zpěvačka na módní přehlídce prožívá Kouzelnou flétnu od Mozarta, zatímco policie začíná zabavovat zboží a všechny vyhánět. Nakonec zůstane v sále se svou Zauberflöte úplně sama a zpívá si dál.

RECENZE: Šedesátky, sex a rokenrol v londýnském Soho

Film

Příběhů o rodinných intrikách boháčů už jsme viděli hodně, ale Klan Gucci patří k nejlepším. Nádherně klenuté drama, v němž lze věřit každé postavě. Scott bohužel přestřelil stopáž (164 minut) a ke konci už je to skutečně velmi náročné.