Hlavní obsah

RECENZE: Příliš osobní známost. Nevěrníci a alkoholici v tuctové story

Příliš osobní známost je dalším srdceryvným projektem režisérky Marty Ferencové. Tuctový příběh má i světlé chvilky, žádal by si ale mnohem větší propracovanost, protože v této verzi se pohybuje těsně nad úrovní kolumbijské telenovely.

RECENZE: Příliš osobní známost. Nevěrníci a alkoholici v tuctové story

Příběh se točí kolem dvou kamarádek, Natálie (Petra Hřebíčková) a Simony (Tatiana Dyková). Simona po rozvodu trpí tím, že její jedenáctiletý syn chce žít radši s otcem. Pak pozná výstředního malíře Viktora. Natálie pro změnu potká milionářského podnikatele Marka (Branislav Trifunović), který žije v obrovské luxusní vile s dcerkou a podivnou nepříjemnou tchyní (Eliška Balzerová).

Brzy se ukáže, že Viktor je podvodník a milionář pro změnu začne pít kvůli finančním problémům po podrazu bývalého kamaráda.

Petra Hřebíčková a Tatiana Vilhelmová

Foto: Bioscop

Scénář je na sílu tlačeným slepencem obvyklých životních tragédií - tomu zemře manželka, ten se rozvádí, jiný má exekuce a někdo je zase alkoholik. Chybí ale nosný nápad, kterým by se nezáživné, stokrát viděné motivy ze současného života lépe propojily, vzniklo napětí a film se odlišil od průměrného odpoledního žvanivého seriálu, který se pouští při vaření.

Děj se odvíjí zbrklým způsobem a chování postav se vyznačuje divokými zvraty, kterým ale téměř chybí příčiny. Nemají zázemí v psychologii. Třeba partner Dykové tak vypadá jako blázen, zkrátka karikatura.

Přesto občas překvapí jednotlivosti, které jakoby přicházely z lepšího filmu. Např. scény s Balzerovou vyznívají přirozeně a emocionálně docela fungují.

Překvapivě skvělá je malá holčička, dcerka milionáře. Dítě nejen roztomilé, ale opravdu dobré. Hlavně ve chvílích, kdy se dospělí hádají, přináší nejsilnější emoce v celém filmu. Bohužel příliš pozdě a krátce.

Celkové hodnocení: 55%

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků