Hlavní obsah

Slunečná, předválečná zábava v dnešním outfitu?

Právo, Eva Vejdělková

Prima v sobotu odstartovala svoji seriálovou novinku Slunečná, kterou avizuje jako romantickou komedii odehrávající se na malém rodinném statku. Po úvodním díle, který se podle peoplemetrů stal jedničkou večera, jak píše server mediaguru.cz, se seriál přestěhuje do úterního a čtvrtečního prime timu, v němž nahradí Krejzovi.

Foto: TV Prima

Eva Burešová a Bára Jánová jako sestry v seriálu Slunečná.

Článek

Šanci na úspěch mu dává vděčný konflikt mezi dvěma sestrami a s ním související zápas o přežití malého statku a scenáristicky vděčné prostředí, ve kterém se můžou pohodlně protínat osudy hlavních postav i figurek. Dokonce i taková zdánlivá samozřejmost, že kamera smí ven ze studia a maluje pozadí pro seriálové historky s pomocí líbivých venkovských obrázků. Protože vidět něco takového dvakrát týdně v prime timu, a navíc ve všední den, není pro věrného diváka Primy, který dává přednost původním českým seriálům, až taková samozřejmost.

Produkčně náročnější novinka z dílny Primy také sází na romantiku i humor, což je rovněž osvědčená taktika. Jenže tak bohužel činí způsobem, který začne velmi rychle budit pochybnosti, jestli si scenáristé nespletli století. Jejich pilné opisování z předválečné červené knihovny totiž záhy vyvolá v divákovi pocit, že sleduje některou z prvorepublikových veseloher.

Slunečná slibuje zápas o přežití jednoho statku i romantickou komedii

Kultura

Může se stát parodií

Dvě rozhádané sestry jsou jako den a noc. Zatímco chudá, skromná a pracovitá Eva Burešová se drží doma a dře na rodinném majetku, její sestra Bára Jánová vyletěla do světa a není na světě nic, co by nepoměřila penězi, včetně vlastní malé dcerky, kterou doma kdysi odložila.

Poněkud zpovykaný miliardářský synek (Marek Lambora) se kvůli chudé krásce vydává za svého řidiče, navíc skrývá trauma z dětství a také ryzí povahu, jeho otec (Maroš Kramár) vše řídí zpovzdálí s pomocí věrné sekretářky Evy Holubové, a v kuchyni na statku se skrývá „sůl země“, neboli hospodyně (Iva Hüttnerová) a několik zaměstnanců, v podstatě životních ztroskotanců, kteří tam našli záchranu...

Seriál si navíc přinesl z pondělního Modrého kódu nejen některé tvůrce a aktéry, ale také zálibu v ezoterice. Zatímco na urgentu uspával anesteziolog rukama, v něm vládne léčitelskými schopnostmi hospodyně s mateřskou povahou, což se sice chce tvářit jako vlídný „lidský“ motiv, jenže do seriálu zatím vnáší spíš dojem crazy komedie.

Scenáristická touha po kontrastu při rozehrávání dramatických situací tedy sáhla nejen po dávno omšelých schématech, ale i po příliš velkých extrémech, které hrozí seriál obrátit v bezděčnou parodii místo romantické komedie.

RECENZE: Můj příběh. Červená knihovna na greenu

Film

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám