Hlavní obsah
Josef Šíma: Léda s labutí Foto: Archiv, Právo

Šímova Léda s labutí se vyšplhala na 14,6 miliónu

Finanční přestřelka po statisících korunách, tak vypadal v neděli v pražském hotelu Hilton souboj českých sběratelů o čtyři nejcennější obrazy ze sbírky amerického podnikatele Petera Schwartze, kterému Ministerstvo kultury ČR nedovolilo tato díla vyvézt do USA. Obraz Léda s labutí byl pak vydražen za neočekávaně vysokou sumu.

Josef Šíma: Léda s labutí Foto: Archiv, Právo
Šímova Léda s labutí se vyšplhala na 14,6 miliónu

Největší senzací se stala aukce obrazu Léda s labutí od Josefa Šímy, pocházejícího ze slavné Borovičkovy sbírky. Úder kladiva licitátora končil na částce 14, 6 miliónu korun, což bude v tabulkách zapsáno jako historicky třetí nejdražší obraz vydražený v České republice.

Jedná se tak o nejvyšší cenu za Šímův obraz. Jeho cena také několikanásobně překonala vyvolávací ve výši 2,8 miliónu korun. Velký nárůst oproti vyvolávací ceně zaznamenal také obraz kubisty Antonína Procházky Kopretiny, jehož cena vzrostla ze 4,5 miliónu na 10,1 miliónu korun. I Procházka se dostal do žebříčku deseti nejdráže prodaných děl.

Tuzemský dražební rekord stále drží František Kupka s obrazem Élévation (Výšky) za 22,1 miliónu a Oskar Kokoschka s obrazem Londýn - Chelsea Reach za 19,5 miliónů korun.

Američan vydražil už díla za 50 miliónů korun 

Koupel nohou od Josefa Čapka se v neděli vydražila za 7,9 miliónu. Experti očekávali o nádherný obraz, který Schwartz vydražil v září 2006 za 9,3 miliónu korun, větší souboj. Zátiší s artyčokem a mandolínou od Emila Filly za 5,6 miliónu,  Krypta od Františka Muziky za 2,85 miliónů korun.

Suma sumárum: Američan tato díla vydražil v Praze v letech 2006-2007 za 24,8 miliónu korun a nyní se prodala za 26,45 miliónů korun. Schwartz ale dostane částku strženou o aukční přirážku, která je v tomto případě stanovena pořádající Galerii Art na pouhých 5 procent z ceny.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků