Hlavní obsah

Seriálům se letos daří více než soutěžím

Po zahájení letošní podzimní televizní sezóny zatím pevnou pozici drží seriálová a dramatická tvorba. Do žebříčku nejsledovanějších pořadů se dostaly i některé soutěžní formáty, jejich rozjezd je ale spíše pozvolný. Významnou událostí na konci prázdnin bylo spuštění dvou nových programů České televize, které jí umožnily přesun některých tradičních pořadů i vytvoření prostoru k uvedení nových formátů.

Foto: Česká televize/Zuzana Páchová

Petr Kostka alias doktor Mádr je v pokračování Sanitky majitelem letecké záchranky.

Článek

Televizi Nova, která letos vsadila především na seriálovou tvorbu, se vydařil start prázdninové novinky Doktoři z Počátků. Seriál, který pokračuje i na podzim, dosahuje v cílové skupině 15 až 54 let pravidelně víc než třetinového podílu na publiku. „Letošní podzimní sezóna nadále pokračuje v trendu zvyšování výkonu skupiny. Těší nás sledovanost seriálových stálic, jako jsou Ordinace v růžové zahradě 2 nebo Ulice, ale také seriálových novinek Doktoři z Počátků nebo sitcomu PanMáma,” řekl ředitel komunikace a PR Josef Koukolíček.

Novinka PanMáma ve stejné cílové skupině dokáže pravidelně zaujmout kolem půl miliónu diváků, což představuje víc než čtvrtinový podíl na publiku.

Foto: Nova

Doktoři z Počátků (1)

Seriály zatím patří k úspěšným pořadům i na Primě. Nová řada rodinné ságy Cesty domů u populace nad 15 let pravidelně láká přes 800 000 diváků. K půlmiliónové hranici šplhá i novinka Křižovatky života. „Cesty domů nám dělají radost, vrátily se po prázdninách s novými příběhy i postavami a je evidentní, že kvalitní seriál si diváky udržel. Křižovatky života si postupně našly své diváky a jejich nejsledovanější díl dosáhl téměř 16procentního podílu sledovanosti. Křižovatky vnímáme jako úspěšný projekt,” uvedl mluvčí Primy David Vaníček.

Foto: TV Nova

Milan Šteindler s rodinou v seriálu Pan Máma

Dramatická tvorba se tradičně prosazuje také na veřejnoprávní televizi, která pro podzim nachystala několik novinek, jako například novou řadu Sanitky. Její první díl si nenechalo ujít 1,4 miliónu diváků starších 15 let. Ve druhém zářijovém týdnu se potom rozjela Kriminálka Staré Město II, jejíž první dva díly sledovalo v průměru 610 000 lidí. Vedle toho se daří i klasice v podobě Četnických humoresek a divácký ohlas zaznamenaly také zahraniční tituly uváděné na ČT2, mimo jiné premiérová třetí řada Panství Downton, seriál Hra o trůny nebo Sherlock.

Soutěžní show moc netáhne 

Ze soutěžních formátů byla na podzim očekávaná zejména čtvrtá řada reality show VyVolení televize Prima. Zatím nejsledovanější díl zaznamenala v pátek 23. srpna, kdy se do barrandovské vily začali stěhovat první soutěžící. V cílové skupině nad 15 let jej tehdy sledovalo 497 000 diváků při podílu na trhu 16,06 procenta.

„VyVolení jsou hodně závislí na příbězích, které se odehrávají ve vile. Očekáváme postupné posílení příběhové linky a s ní i zájmu diváků,” komentoval dosavadní výsledek mluvčí Primy Vaníček. Další soutěžní pořad Česko Slovensko má talent přilákal u nejsledovanějšího dílu poslední neděli 553 000 diváků starších 15 let a titul QI - na vše máme odpověď téměř 400 000 diváků.

V soutěžních formátech se daří konkurenční show Výměna manželek. Její první díl v této sezóně vidělo 885 000 diváků při čtvrtinovém podílu diváků z cílové skupiny nad 15 let. Ve věkové skupině 15 až 54 let to bylo 554 000 diváků při třetinovém podílu na publiku.

Nejsledovanější seriály podzimu

Sanitka

Doktoři z Počátků

Cesty domů

Významnou událostí aktuální sezóny se stalo spuštění nových programů ČT:D a ČT art. Navzdory počátečním diskusím ohledně možnosti příjmu těchto stanic si je po necelých třech týdnech od spuštění naladilo a sledovalo 2,7 miliónu diváků. „Denně ČT:D sleduje až 150 000 dětí věku 4–12 let (alespoň tříminutová kontinuální sledovanost) a také výkon ČT :D stále roste,” sdělila mluvčí Alžběta Plívová. Mezi dětské favority od začátku patřily Kačeří příběhy, které průměrně sledovalo 34 000 dětí ve věku 4–12 let při podílu na publiku 14,05 procenta, a Večerníček, vysílaný souběžně i na ČT2. ČT art podle Plívové zasáhne denně 50 000 až 100 000 dospělých diváků. Nejsledovanějším pořadem se stala premiéra filmu Alois Nebel vysílaná 31. srpna, již vidělo 54 000 diváků starších 15 let.

Reklama

Výběr článků

Načítám