Článek
První díl napovídá, že scenáristé snad konečně přestali tolik řešit soukromý život detektivů a seriál přiblížili současné profesní krimi, která nejdřív nabízí zločin a akci, a teprve později a postupně přibírá milostné avantýry a osobní trable hrdinů. Nejdřív únos a vražda ve vlaku, teprve potom kolaps v rodině.
Hlavní vyšetřovatelkou dál zůstává Zuzana Fialová, její šéf Milan Lasica sice odešel do důchodu, ale promění se v rádce a ochránce, parťáka z první řady Matěje Hádka nahradí Saša Rašilov, nově se objevil Jiří Langmajer jako kolega z dávné minulosti a Linda Rybová v roli komplice nájemného vraha, přibyl i Jan Kanyza coby pražský vyšetřovatel nebo Miroslav Donutil jako soudce, jemuž unesou dospělou dceru.
Režisér Ján Sebechlebský sice slibuje víc napětí a větší nejednoznačnost postav, za čímž se nejspíš skrývá zločin v řadách strážců zákona, jenže jeden z hlavních nedostatků seriálu je tu zas: namísto odtažitě a uzavřeně působí hlavní hrdinka jen strnule, a vedle parťáků, s nimiž se Fialová objevuje před kamerou nejčastěji, je její omezený repertoár ještě nápadnější. Vyznívá uměle jak vedle Hádka, tak Langmajera nebo Lasici. Jestli to herecky nezajiskří ani s Rašilovem, škoda o to větší, že je i autorkou námětu a na vznik seriálu tedy měla nemalý vliv.